قرارداد یک هزار میلیارد ی روکش آسفالت استان در حال اجراست

به گزارش رکنا از ایلام ،سید زاهدین چشمه خاور ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: روکش آسفالت،احداث شانه،نصب علائم ،خط کشی.... حضور فوری و اضطراری در شرایط سیل یا تصادف منجر به رخداد و همچنین راهداری زمستانی جهت باز کردن راه ها از عمده وظایف راهداری می باشد.

وی با بیان اینکه اربعین به عنوان موهبت الهی فرصتی مناسب برای بهبود وضعیت راه های استان است افزود راهداری در بخش های مختلف در حال آماده سازی راه های استان برای اربعین حسینی است.
چشمه خاور با اشاره به مراحل پایانی پروژه پل صلواتی در مسیر ایلام - مهران گفت: این پروژه در مراحل نهایی است و به زودی زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی با بیان اینکه پایانه برکت سال گذشته خاکی بود و با شش تانکر آب پاشی صورت می گفت افزود: از ۱۴ اردیبهشت ماه که این پایانه تحویل راهداری داده شده تا کنون، از ۴۴ هکتار مساحت زمین این مکان نزدیک به ۲۷ هزار که برابر ۳۰ کیلومتر راه می باشد آسفالت شده است.

وی گفت: سازمان راهداری ۲۷ هزار میلیارد ریال برای اربعین در کشور اختصاص داده که سهم ایلام ۱۳ هزار میلیارد ریال است.

چشمه خاور تصریح کرد:در دو سال گذشته در راستای کاهش تصادفات جاده ای و ایمنی راه های روستایی اقدامات خوبی انجام گرفته و در حال حاضر تعداد ۸۶ پرژوه در دست اقدام است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: طی دو سال گذشته هزار میلیارد ریال خط کشی راه ها در استان ایلام انجام و ۹۰ درصد کار انجام شده است و ۱۰ درصد دیگر در مرحله روکش آسفالت می باشند که پس از پایان این مرحله خط کشی صورت می گیرد.

اینکه ۵۰ هزار عدد تابلو در سطح جاده های استان نصب شده است؛ افزود: در سال جاری ۲۰۰ کیلو متر روکش آسفالت نیز در استان توسط این سازمان انجام شده است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در پایانه مهران گفت: ایجاد سایبان سقفی،ارتقای شبکه فاضلاب، روشنایی، اضافه شدن ۷ هزار متر مه پاش جدید نیز در پایانه‌ی مرزی حاج قاسم سلیمانی مهران انجام شده است.

چشمه خاور با تاکید بر اینکه عمده اعتبارات حوزه راهداری از محل سفر ریاست جمهوری، اعتبارات استانی و سازمان راهداری تامین می شود، گفت: رقم قرادارهای این اداره کل در راستای تجهیز و تعمیر جاده ها از هزار میلیارد تومان فراتر رفته است.

کوثر موسوی/ایلام 

کدخبر: 916632 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟