هشت پرو‌ژه انتقال آب کشاورزی منتظر سرمایه گذار بخش خصوصی در استان چهارمحال وبختیاری

به گزارش رکنا از چهارمحال و بختیاری 

غلامرضا ذاکری  بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تعداد هشت پروژه تأمین و انتقال آب به اراضی کشاورزی و احداث شبکه فرعی آبیاری در سطحی حدود چهار هزار و 720 هکتار در دست اجرا دارد که شرایط واگذاری به بخش خصوصی را داشته و از حضور سرمایه‌گذاران استقبال می‌کند.

وی ادامه داد: این طرح‌ها شامل، احداث شبکه فرعی آبیاری اراضی زیر سد بیدکان در سطح دو هزار و 700 هکتار، تأمین و انتقال آب به اراضی دوراهان در سطح 400 هکتار، تأمین و انتقال آب به اراضی سرچاه و دوازده امام در سطح 600 هکتار، تأمین و انتقال آب به اراضی گاوتوت در سطح 350 هکتار، تأمین و انتقال آب به اراضی دره گله گرد در سطح 60 هکتار، تامین و انتقال آب به اراضی دهند سفلی در سطح 250 هکتار، تأمین و انتقال آب به اراضی چلو سرمور در سطح 190 هکتار و تأمین و انتقال آب به اراضی بوگر در سطح 170 هکتار است.

وی افزود: هشت طرح در سطحی حدود چهار هزار و 700 هکتار در دست اجرا است. برای تکمیل و بهره‌برداری بخش تأمین و انتقال آب و اجرای شبکه آبیاری نوین به اعتباری بالغ‌بر چهار هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

غلامرضا ذاکری یادآور شد: اجرای طرح‌های قابل‌واگذاری، ز مینه اشتغال دو هزار نفر را به‌صورت مستقیم فراهم خواهد کرد و نقش مهمی در افزایش تولیدات بخش کشاورزی شامل زراعت و باغات به‌صورت حداقل سالیانه 60 هزار تن دارد.

ذاکری توضیح داد: این هشت طرح نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی متوسط بالای 50 درصد در دست اجرا است که دارای تخصیص آب در مجموع حدود دو هزار و 400 لیتر بر ثانیه است.

مدیر آب‌وخاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، اضافه کرد: پروژه‌های نیمه‌تمام تأمین و انتقال آب و توسعه کشاورزی در اراضی شیب‌دار باهدف حفاظت اراضی کشاورزی، جلوگیری از فرسایش خاک، توسعه اراضی زراعی و باغی در دست اجرا است که به‌دنبال آن رفع محرومیت، ایجاد اشتغال، تولید و افزایش درآمد ممکن خواهد شد.

پریسا مصیبی دهکردی، چهارمحال و بختیاری،

کدخبر: 916360 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟