اختتامیه یازدهمین دوره استانی طرح ملی دادرس در استان قزوین برگزار شد
به گزارش رکنا ازقزوین، حسین خوئینی در این زمینه اظهارداشت: امسال یازدهمین دوره طرح ملی دادرس (دانش آموزان آماده در روزهای سخت) با هدف آموزش های امدادی و کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات در استان قزوین با حضور 112 نفر از دختران و 112 نفر از پسران دانش آموز به صورت مجزا برگزار شد.
وی افزود: این مسابقات با حضور دختران و پسران دانش آموز از شعب و دفاتر نمایندگی هلال احمر استان در مجموعه تفریحی طلائیه قزوین برگزار شد و نفرات تیم های برتر دختران و پسران در قالب دو تیم به مسابقات کشوری راه یافتند.

خوئینی تصریح کرد: در این مسابقات دانش آموزان دختر و پسر پس از شرکت در آزمون کتبی در آزمون‌های عملی این المپیاد شامل احیای قلبی-ریوی، پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، اطفاء حریق، اسکان اضطراری، حمل مصدوم، پناهگیری و خروج ایمن شرکت کردند.

هلال+2

وی پایه و اساس طرح دادرس را اصول بشردوستانه عنوان کرد و گفت: در این مسابقات زمینه مسئولیت پذیری همراه با اعتماد به نفس بالا و مهربانی بیشتر میان نوجوانان و همچنین ساماندهی اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان مورد توجه قرار گرفته و سعی شده افزایش ایمنی و کاهش خطرپذیری مدارس در طول سال تحصیلی با اجرای دوره های آموزشی امداد و کمک های اولیه دنبال شود.

خوئینی یادآورشد: مرحله استانی مسابقات یازدهمین دوره طرح ملی دادرس با حضور تیم‌های برتر شعب و دفاتر نمایندگی جمعیت هلال احمر استان به مدت دو روز در روزهای ۹ و ۱۰ مردادماه برگزار شد که این رقابت ها با مسابقه دانش آموزان دختر آغاز و امروز با رقابت دانش آموزان پسر به پایان ‌رسید.

 

منبع:روابط عمومی هلال احمر

لیلا بیگدلی/قزوین

 

 

کدخبر: 915684 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟