دهک‌های پایین کالا‌ها را به نرخ سال ۱۴۰۱ خرید می‌کنند

به گزارش رکنا از اردبیل،  بهروز رحیم زاده افزود: اجرای مرحله جدیدی از طرح کالا برگ الکترونیکی در استان اردبیل از هفته پیش آغاز شده تا مشمولان از خرید کالا‌های تحت پوشش بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: در قالب این طرح خانوار‌هایی که جز دهک اول تا سوم هستند، با خرید نیمی از مبلغ یارانه خود می‌توانند از افزایش یارانه بهره‌مند شده و در قالب خرید کالا از افزایش یارانه نیز استفاده کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل تصریح کرد: در این مرحله خرید ۱۱ قلم کالا برای اقشار مختلف هدف‌گذاری شده تا این کالا‌ها را به قیمت مصوب سال گذشته خرید کرده که دولت نیز افزایش قیمت این کالا‌ها را جبران و از محل طرح یارانه کالا برگ پرداخت می‌کند.

رحیم زاده گفت: به ازای پرداخت یارانه ۴۰۰ هزار تومانی، در صورت خرید ۲۰۰ هزار تومان از اعتبار یارانه معادل ۵۰ درصد افزایش اعتبار بر اساس میزان تورم و کالا‌های اساسی به حساب دارندگان یارانه پرداخت می‌شود تا از افزایش یارانه بهره‌مند شوند.

وی افزود: با اجرای مرحله جدید کالا برگ الکترونیکی که شامل ۱۱ قلم کالا است، خانوار‌های تحت پوشش دهک اول تا سوم می‌توانند از خرید کالا با قیمت قبلی استفاده کرده و شرایط مناسبی را در بهره‌مندی از این طرح داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای دهک‌های دیگر هنوز تصمیم‌گیری در این حوزه انجام نشده، ولی امیدواریم شرایطی را شاهد باشیم تا سایر دهک‌ها نیز بتوانند از مبلغ افزایش یارانه به ازای خرید کالا استفاده کنند.

رحیم‌زاده اضافه کرد: قیمت کالا‌ها چنانچه افزایش پیدا کند این تورم توسط دولت مورد پشتیبانی و حمایت قرار گرفته و این مبنای پرداختی‌ها ثابت خواهد بود تا زمینه برای بهره‌مندی و جلب رضایت بیشتر خانوار‌ها به وجود آید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل بیان کرد: امیدواریم خانوار‌های استان اردبیل به ویژه دهک‌های اول تا سوم از این طرح استقبال کرده و زمینه خرید کالا را در کنار افزایش مبالغ یارانه برای خود و خانواده‌هایشان فراهم و مهیا کنند.

 

کدخبر: 914680 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟