ضرورت استفاده از ظرفیت مولدسازی برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام استان کردستان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛  اکبر محمدی سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان سنندج اظهار داشت : کمیته برنامه ریزی شهرستان و شورای برنامه ریزی و توسعه استان به عنوان دولت محلی وظیفه تصمیم‌سازی و سیاست گذاری برای دستیابی به اهداف توسعه ای را بر عهده دارد و ایجاد پیوند بین نظام برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی سطح محلی از مهم ترین وظایف این دو ساختار می باشد .    

وی افزود: تخصیص اعتبارات در سال گذشته بسیار مناسب بود که ۹۰ درصد آن به صورت نقدی پرداخت شد.  محمدی با تاکید بر اینکه اعتبارات باید به شکل بهینه هزینه شود، گفت:  اعتبارات ۱۴۰۲ حدود ۴۵ درصد رشد داشت و این افزایش  در در منابع مختلف اعتباری متفاوت است و سعی می‌کنیم براساس شاخص های هر شهرستان رویکرد عدالت محوری را ایجاد نمائیم .  

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان خاطرنشان کرد: سنندج به عنوان مرکز استان و یکی از شهرهای استراتژیک غرب کشور شرایط خاصی دارند که باید بر اساس آن تصمیم گیری شود چراکه می‌تواند پشتوانه مناسبی برای حمایت از فعالیت‌های اقتصادی باشد.  

وی بافت ناکارآمد و اقتصاد غیر رسمی را جزو چالش‌های سنندج دانست و یادآور شد: بر اساس رویکرد‌های دولت، در توزیع اعتبارات بین دستگاه‌های نظارتی برنامه‌ریزی درستی خواهیم داشت کما این که تاکید بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است.  محمدی گفت: فلسفه کمیته برنامه‌ریزی فقط توزیع اعتبارات نیست و ما انتظار داریم در شهرستان‌ها کمیته‌های برنامه ریزی به صورت مستمرتشکیل  شود.  

به گفته وی، شهرستان سنندج بدون شک در حوزه مهار تورم می‌تواند تاثیرگذار باشد چرا که مرکز استقرار بسیاری از خدمات است.  

محمدی اضافه کرد: اعتبارات می‌تواند اهرمی برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در بخش‌های مختلف باشد که خوشبختانه شهرستان سنندج از ظرفیت مناسب این حوزه برخوردار است.

 در پایان سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان بر استفاده از ظرفیت ایجاد شده در آئین نامه مولدسازی تاکید کرد و گفت: برای اتمام پروژه‌های عمرانی و همچنین سرمایه‌گذاری در سطح شهرستان از این ظرفیت استفاده شود.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان

کدخبر: 913760 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟