بررسی نحوه پرداخت کارانه پلکانی مشاوره فرزندآوری در معاونت بهداشتی

به گزارش رکنا از همدان، دکتر علی عطایی در سومین کمیته بهداشت  قرارگاه جمعیتی با بیان اینکه این طرح در قالب طرح رویش اجرا خواهد شد گفت:این کارانه به پرسنلی پرداخت خواهد شد که مشاوره فرزندآوری موفق داشته و بتوانند نرخ باروری را در جمعیت تحت پوشش خود افزایش دهند. وی ادامه داد:مراقبان سلامت و بهورزان بیشترین نقش را در انجام این مشاوره ها داشته و معیار اصلی این پرداختی ها بر اساس کد ملی خدمت گیرنده خواهد بود.

دکتر عطایی با بیان اینکه این مشاوره ها آگاهانه و علمی انجام می شود تصریح کرد: در هنگام مراجعه ابتدا خانم از لحاظ سلامت باروری و تاریخچه بارداری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد سپس مشاوره‌های مربوط به فرزندآوری را دریافت می‌کند و در صورت تمایل به بارداری پرونده پیش از بارداری برای فرد تشکیل داده می‌شود.

معاون فنی معاونت بهداشتی همدان ارتقا مشاوره های هنگام ازدواج و پس از ازدواج با تاکید بر مهارت های زوجین و سلامت جنسی با رعایت چارچوب های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی، افزایش آگاهی جامعه درباره اهمیت فرزند آوری سالم و اجتناب از تک فرزندی، مشاوره برای کاهش میانگین فاصله زمانی بین ازدواج و فرزند اول، مشاوره برای کاهش میانگین فاصله زمانی بین فرزندان، پیشگیری از سقط، تامین مراقبت های کیفی دوران بارداری، جلوگیری از مرگ مادر، ‌نوزاد و شیرخوار ارتقای آگاهی نگرش و عملکرد جامعه در زمینه عوامل مستعد کننده ناباروری، تامین خدمات سلامت مادر و کودک و باروری در راستای ارتقای نرخ باروری کلی و افزایش بارداری های مبتنی بر سیاست ها و قوانین مصوب را از اهداف ارائه مشاوره های فرزندآوری در مراکز بهداشتی عنوان کرد.

در این کمیته همچنین در خصوص ظرفیت خوب مراکز بهداشتی جهت تبلیغات رسانه ای فرزندآوری و دیوار نویسی مراکز با شعارهای مرتبط با جمعیت بحث و بررسی انجام شد.

 

 
کدخبر: 913703 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟