فراهم نمودن امکانات لازم برای خدمات‌دهی به گردشگران در کردستان /فعالیت تورهای غیرمجاز متوقف شود

 

به گزارش رکنا از کردستان؛  منصور مهرزاد روز سه‌شنبه ٣ مردادماه ١٤٠٢ در دومین جلسه برنامه‌ریزی و آمادگی ستاد اجرایی خدمات سفر سنندج ویژه تعطیلات تابستان اظهار کرد: کردستان دارای ظرفیت‌های فراوانی در حوزه طبیعی، فرهنگی و تاریخی است و باید تلاش کنیم معرفی متفاوتی از آن برای مسافران و گردشگران داشته باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان ضمن قدردانی از دستگاه‌های عضو این ستاد از فرماندار، شهردار و دستگاه‌های متولی شهرستان خواست با تعامل، همکاری و هماهنگی ایام سفرهای تابستانی را با مدیریت، به بهترین نحو به سرانجام برسانند.

او حضور گردشگران در استان را حاصل وجود امنیت پایدار در این منطقه خواند و افزود: تشکیل یک ستاد نظارتی توسط دستگاه‌های مربوطه، راهکار نظارت و مقابله با تورهای غیر مجاز در مناطق گردشگری استان است.

مهرزاد با تاکید بر اینکه در ارائه خدمات به مسافران باید هدفمند حرکت کنیم، خواستار تداوم و تقویت همکاری و تعاملات اعضا در خدمات‌رسانی هرچه مطلوب‌‍تر به مسافران و گردشگران شد.

 فرماندار سنندج هم در این جلسه با اشاره به نقش گردشگری و سهم اشتغال‌زایی در توسعه شهرستان، از همه دستگاه‌ها خواست نسبت به برنامه‌ریزی، ارائه خدمات و اجرای برنامه‌های مختلف بر اساس شرح وظایف اقدام کنند.

حسن عسگری گفت: همکاری کامل تمام اعضا با دبیرخانه ستاد خدمات سفر، جلوگیری از تورهای غیرمجاز و توجه به امنیت و سلامت گردشگران، نظارت بر خدمات در مجتمع‌های بین‌راهی و تأسیسات گردشگری، پارک‌ها و فضاهای سبز به‌ویژه نظارت بر خدمات مرتبط با سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها موضوعات مهمی است که باید به بهترین نحو در این حوزه به هم‌وطنان ارائه خدمات شود.

فرماندار سنندج اظهار کرد: تمامی دهیاران و شوراها باید بر فعالیت بوم‌گردی‌ها نظارت داشته باشند و از فعالیت خانه‌های استیجاری بدون مجوز جلوگیری شود.

او یادآور شد: امید است تابستان امسال نیز با مدیریت و همکاری مدیران بخش دولتی و بخش خصوصی خدمات شایسته‌ای به مسافران و گردشگران ورودی به شهرستان ارائه شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج هم در این جلسه با تاکید بر ممنوعیت ارائه هرگونه خدمات و همکاری به فعالان تورهای غیرمجاز در شهرستان گفت: فعالیت تورهای غیرمجاز گردشگری در شهرستان به‌صورت آنلاین و در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود و دفتر فیزیکی ندارند.

امیر صادقی اظهار کرد: این نوع از تور‌ها هیچگونه پوشش بیمه‌ای برای گردشگر قرار نمی‌دهند و در صورتی که در طول سفر مخاطره‌ای برای مسافران پیش بیاید و یا صدمه‌ای ببینند، کسی مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج افزود: به دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی اعلام شده است که از هرگونه ارائه خدمات، همکاری و...به فعالان تورهای غیرمجاز در فضای مجازی خودداری نمایند.

او عنوان کرد: همچنین اداره‌کل راهداری، حمل و نقل و پایانه‌ها، انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری و انجمن صنفی رانندگان برون‌شهری باید از ارائه صورت‌ وضعیت به رانندگانی که با تورها و سفرهای غیرمجازی همکاری می‌نمایند خودداری نمایند.

صادقی، رضایت مردم و گردشگران را اولویت اصلی فعالیت ستاد خدمات سفر این شهرستان عنوان کرد و افزود: ضرورت دارد با برنامه‌ریزی مناسب، درست و اصولی همه چالش‌ها، درخواست‌ها و آسیب‌های موجود در این حوزه را بررسی و برطرف کنیم.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج یادآور شد: برگزاری جلسات متعدد و ارائه نظرات، پیشنهادات و ایده‌های نو از سوی اعضای کمیته‌های ستاد می‌تواند در خدمات‌دهی به مسافران و گردشگران در شهرستان موثر باشد.

او  بیان کرد: اقدامات صدا و سیما و همچنین تعامل و همکاری رسانه‌ها می‌تواند در موضوع توسعه صنعت گردشگری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار باشد.

صادقی گفت: امیدواریم با هم‌کاری تمامی بخش‌های دولتی و خصوصی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های حوزه گردشگری سنندج را به مسافران معرفی و زمینه تسهیل سفر مهمانان و گردشگران داخلی و خارجی را به شهرستان فراهم کنیم.

در پایان جلسه روسای کمیته‌های ١٠ گانه ستاد خدمات سفر شهرستان به تفکیک به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های پیش رو در ایام تابستان پرداختند.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان

 

کدخبر: 912836 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟