برگزاری تورهای غیرمجاز گردشگری در کردستان پیگرد قانونی دارد

به گزارش رکنا از کردستان، یعقوب گویلیان روز چهارشنبه ۳۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ در جلسه جلوگیری از فعالیت تورهای غیرمجاز گردشگری در استان، اظهار کرد:استان کردستان با وجود جاذبه‌های متعدد گردشگری، نوروز امسال مقصد سفر تعداد بی شماری گردشگر و مسافر نوروزی بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، افزود:در ایام تعطیلات نوروز امسال  ۳۵۳ هزار نفر در مراکز اقامتی استان اقامت داشته و یک میلیون و ۷۷۳ هزار نفر گردشگر نیز از جاذبه های طبیعی و تاریخی کردستان بازدید کردند که این آمار نسبت به سال گذشته رشد بیش از ۱۵ درصدی را نشان می دهد.

او عنوان کرد: این تحول مهم در صنعت گردشگری استان، مرهون تلاش و همکاری اعضای ستاد خدمات سفر نوروزی، فعالان گردشگری و در راس آن استاندار کردستان بود.

گویلیان یادآور شد:با توجه به فعالیت تعدادقابل توجهی از دفاتر خدمات مسافرتی دارای مجوز در استان، متاسفانه، بعضا شاهد هستیم که برخی افراد بدون داشتن مجوز‌های قانونی، اقدام به برگزاری تور‌های غیرمجاز گردشگری می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت:این نوع از تورها هیچگونه پوشش بیمه‌ای برای گردشگر قرار نمی دهند و درصورتی که در طول سفر مخاطره‌ای برای مسافران پیش بیاید و یا صدمه‌ای ببینند، کسی مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرد.

او بیان کرد: هدف از شناسایی تور‌های غیرمجاز جلوگیری از سفر مردم نیست، بلکه این اقدام در راستای حفظ امنیت مردم و جلوگیری از وقوع هرگونه حادثه احتمالی است.

گویلیان اظهار داشت: امیدواریم با همکاری نهادهای مربوطه و فعالان بخش خصوصی، به اهداف از پیش تعیین شده این اداره کل که همان امنیت و رضایتمندی گردشگر ان و مسافران است، برسیم.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، هم گفت:تورهای غیر مجاز در سطح استان شناسایی شده‌اند که پس از هماهنگی با دستگاه‌های ذی‌ربط به منظور جلوگیری از فعالیت آنها، وارد عمل خواهیم شد.

آرمان وطن‌دوست، اظهار داشت: نظارت‌ها به‌منظور جلوگیری از برگزاری تورهای غیرمجاز برای حفظ حقوق و حمایت از فعالان این حوزه با جدیت دنبال می‌شود.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان، افزود:امسال در کردستان، نوروزی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته به لحاظ حجم مسافران نوروزی داشتیم  و امیدواریم همکاری‌های اعضای ستاد سفر و فعالان بخش خصوصی در طول ایام سال ادامه داشته باشد.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سنندج، هم از شناسایی و جمع‌آوری ۳ واحد اقامتی غیرمجاز از ابتدای سال جاری تاکنون در سنندج خبر داد.

پیام مجیدی اظهار داشت: روند پلمب واحد‌های استیجاری و همچنین جمع آوری تورهای گردشگری غیرمجاز در این شهرستان با جدیت و به‌صورت مستمر و روزانه ادامه خواهد داشت و افرادی که بدون اخذ مجوز اقدام به فعالیت کنند، شناسایی و از فعالیت آن‌ها جلوگیری خواهد شد.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی کردستان، نیز از برخورد با فعالیت تورهای غیرمجاز گردشگری در این استان خبر داد.

پیمانی بیان کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اقدام به شناسایی و معرفی افراد سودجو نموده و این اداره با جدیت  از فعالیت آنها و برگزاری هر گونه تور غیرمجاز ممانعت به عمل خواهد آورد.

سرپرست اداره تشخیص و پیشگیری پلیس فتا هم گفت: پلیس فتا برابر شرح وظایف خود ضمن رصد و پایش مستمر فضای مجازی با تورگردانان غیرمجاز برابر قوانین رفتار خواهد کرد.

معاون اجتماعی و مطالبه گری امر به‌معروف و نهی از منکر کردستان نیز با بیان اینکه گردشگری می‌تواند محور توسعه استان کردستان قرار گیرد،یادآور شد: «به‌منظور توسعه گردشگری رضایت شهروندان باید مورد توجه باشد تا جذب گردشگران و ماندگاری آنها بیشتر شود.

وحید علوی‎زاده بیان کرد: آگاه ساختن مردم نسبت به عواقب انتخاب تورهای غیر مجاز نیاز به فرهنگ‌سازی از سوی رسانه ها دارد که باید به این موضوع بیش از پیش توجه شود.

در ادامه این جلسه، مدیران بخش خصوصی استان نیز نظرات و مشکلات موجود در این حوزه را عنوان و خواستار تشدید برخورد با تورهای گردشگری و واحدهای اقامتی استیجاری غیرمجاز در استان شدند. 

 

عبدالحکیمی /کردستان

 

کدخبر: 772957 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟