فتح خیبرهای دموکراسی و دیپلماسی، نتیجه پیوست به مکتب شهداست

به گزارش رکنا ازقزوین،  یادواره شهدای روستای زرچه بستان منطقه الموت با حضور سردار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، خانواده معزز شهدا و اهالی و مسوولان منطقه برگزار شد.

سردار آتانی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه های مختلف جهاد، خدمت، امنیت و جبهه مقاومت و مدافعین حرم بیان کرد: شهدای قهرمان این مرز و بوم هر یک برگ زرینی از تاریخ پرافتخار ملت ایران هستند و سند مردم عزیز روستای زرچه بستان، شهدای عزیز است.

وی گفت: پدران و مادران شهدا مردان بزرگی را پرورش دادند که نمونه آنها قهرمانان خیبر بودند. هر آنچه که امیرالمومنین در خیبر خلق کرد ۱۴۰۰ سال بعد شهدای عزیز ما، دوباره آن را خلق کردند و همان خیبر را به رخ همان دشمنان امیرالمومنین کشیدند و درست زمانیکه دشمن باور نداشت که کسی بتواند از نیزارهای مناطق جنوب کشور عبور کند و به جزایر مجنون برسد، درست همان جا شهدای ما حماسه های ماندگاری را با نثار جان خود خلق کردند.

سردار آتانی اظهار کرد: فرزندان تربیت یافته در همین امامزاده ها و مساجد و عاشوراها و رمضان امیرالمومنین به میدان آمدند و همه محاسبه دشمن را به هم ریختند. در موفقیت های عظیم کشور در میادین بزرگ منطقه ای و جهانی، نامی جز نام شهدا نمی درخشد. امروز اگر مسوولان دستگاه های سیاسی، موفقیت های به دست آورده اند و خیبرهای دموکراسی و دیپلماسی را یکی پس از دیگری فتح می کنند و در عرصه های بین المللی خوش می درخشند، به این دلیل است که به صف شهدا بازگشتند.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه؛«شهدا به ما درس زندگی آموختند» عنوان کرد: رهبر انقلاب فرمودند شهدا به ما آموختند که نترسید. هر جا که ترسیدیم، باختیم و هر جا که نترسیدیم و به شهدا اقتدا کردیم، قله های پیروزی را فتح کردیم و منطق شهدا در تمام عرصه ها جوابگوست.

وی با اشاره به جریان حق ستیزی در دوران امام‌حسین(ع) افزود: مردم در دوران امام‌حسین(ع) می دانستند که جبهه حق کدام است و امام در دسترس مردم بود و منازعه سیاسی جبهه معاویه و یزید را با حسین بن علی(ع) می دانستند و هیچ کس بهانه نداشت که امام حق را نمی بیند. اما امروز پس از گذشت قرنها، ملت ایران متفاوت از مردم آن دوران بوده و بدون اینکه امام معصوم را ببینند به ندای نایب امام زمان(عج) لبیک گفته و امام و ولی خود را تنها نگذاشتند.

سردار آتانی در ادامه ضمن بیان حوادث دوره سوم جنگ تحمیلی و پذیرش قطعنامه تصریح کرد: آن روز امام راحل خطاب به ملت ایران و تمام آزادی خواهان جهان فرمودند؛ «فرزندان انقلابیم، بغض و کینه انقلابیان را در سینه حبس کنید، فرزندان انقلابیم در سراسر عالم، من می خواهم تشکل بزرگ مجاهدان عالم را تشکیل دهم». آن روز سیاسیون عالم نمی‌دانستند این جمله امام یعنی چه. اما قاسم سلیمانی امروز عهد بست که این جمله امام را جهانی کند و روزی که حکم فرماندهی سپاه قدس را برعهده گرفت، بیان کرد که می خواهم انقلاب و تشکل بزرگ امام خمینی(ره) را جهانی کنم.

فرمانده ارشد نظامی استان اضافه کرد: تشکل بزرگ مجاهدان عالم توسط فرزندان و تربیت یافتگان مکتب امام راحل، یعنی حاج قاسم سلیمانی و مدافعین حرم به وسعت انقلاب اسلامی و به بزرگی ملت ایران تشکیل دادند. امروز خانواده معزز شهدا مایه افتخار و سربلندی ملت ایران هستند. امروز دشمن جرأت ندارد به خاک، ملت و عمق استراتژیک میهن اسلامی چشم طمع داشته باشد چرا که شهیدان با فرهنگ ماندگارشان مدافع این مرز و بوم هستند.

سردار آتانی در پایان بیان کرد: جلسات و یادواره شهدا روایت افتخارات و فتح قله های غیرت و عزت است و امروز ما یکی پس از دیگری این قله ها را فتح می کنیم. عمل شهیدانه یعنی خودمان را فدای مردم کنیم و شما مردم دارندگان ایمان اجتماعی، سیاسی و جهادی هستید و آنچه را باور دارید در صحنه به رخ می کشید.
منبع:روابط عمومی سپاه صاحب الاامر(عج)
لیلا بیگدلی/قزوین

 

 

کدخبر: 911193 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟