بازدید خبرنگاران از پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان قزوین+تصاویر /فیلم

به گزارش رکنا ازقزوین، این اردو به منظور آشناسازی خبرنگاران با پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان به ویژه از درمانگاه اقبالیه، بخش الحاقی بیمارستان قدس، بخش الحاقی بیمارستان شهید رجایی، بیمارستان 700 تختخوابی قزوین، مجتمع آموزشی و پژوهشی و دانشکده داروسازی در دست ساخت، نصب تجهیزات در بیمارستانها و سالن ورزشی نیمه تمام دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بازدید کردند و در جریان پیشرفت فیزیکی طرحها قرار گرفتند.

مدیر بیمارستان تخصصی کودکان قدس در بازدید از این مجموعه درمانی اظهار کرد: بیمارستان قدس مشکلات مختلف زیربنایی داشته است اما یکی از مشکلات اساسی آن بخش اورژانس بود که معمولاً علاوه بر استفاده از تخت‌ها مجبور می‌شدیم مریض‌ها را در راهرو پذیرش کنیم.

محمود رجبی ادامه داد: با این فضای نامناسب سال ۹۸ مجموعه دانشگاه علوم پزشکی به‌منظور رفع این مشکل پروژه الحاقی را برای بیمارستان قدس تعریف کرد و در حال حاضر طی دو فاز موفق شده اینکه آن را به بهره‌برداری برسانیم و هم‌اکنون اورژانس این مناسب وضعیت مناسب‌تری دارد و ظرفیت آن نیز که پیش‌تر ۱۵ تخت بود افزایش یافته است.

این مسئول توضیح داد: الحاقی‌ات درس طبقه و هر طبقه ۲۰۰ متر بوده است که مجموعاً ۶۰۰ متر به فضای ما اضافه شده است.

مدیر بیمارستان کودکان قدس عنوان کرد: یکی دیگر از بخش‌هایی که تجهیز شده آزمایشگاه ما است که در حال حاضر در خدمت بیماران بوده و در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی بیماران است.

 

IMG_20230717_111339

14020426001272638252272864086926_79990_PhotoX

14020426001272638252272852211741_45074_PhotoX

IMG_20230717_123545

IMG_20230717_113319

14020426001272638252272820492962_59605_PhotoX

IMG_20230717_111706

IMG_20230717_112618

اختصاص 200 میلیارد تومان برای تکمیل طرح الحاقی بیمارستان شهیدرجایی

مدیر منابع فیزیکی و طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم‌پزشکی استان قزوین هم در هنگام بازدید از طرح الحاقیه در حال احداث بیمارستان شهیدرجایی گفت: در سفر ریاست‌جمهوری 200 میلیارد تومان برای تکمیل طرح الحاقی بیمارستان شهیدرجایی تخصیص یافته، ولی هنوز این اعتبار جذب نشده و اگر این اعتبار در حساب ما بنشیند، روند این پروژه سرعت بیشتری می‌گیرد.

وحید خورشیدی با یادآوری اینکه کلنگ احداث این طرح چندین‌سال است که به زمین زده شده، اضافه کرد: بعد از ساختن اسکلت طرح الحاقی شهیدرجایی پولی به دانشگاه علوم‌پزشکی داده نشد. تا اینکه در سفر نوبخت معاون وقت رئیس‌جمهور 30 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت و با این اعتبار فاز دوم این پروژه را 2 سال پیش آغاز کردیم.

وی ادامه داد: از شهریور سال قبل که اعتبارات مصوب سفر ریاست‌جمهوری جدید به ما تزریق شد، از آن تاریخ تا الآن این پروژه 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای احداث فاز یک و 2 این پروژه جمعاً 170 میلیارد تومان هزینه شده و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی طرح الحاقی بیمارستان شهیدرجایی به 78 درصد رسیده است. اگر پول‌ها خوب برسد، تا آخر سال تلاش می‌کنیم این پروژه را جمع کنیم.

خورشیدی ادامه داد: کل این مجموعه در ۱۳ هزار متر مربع تأسیس شده است که ۲۰۰۰ متر آن زیربنای مجموعه بوده و کل مجموعه در ۷ طبقه تأسیس خواهد شد.

وی با بیان این نکته که از آخرین امکانات موجود برای کیفیت این بیمارستان استفاده می‌شود عنوان کرد: در اتاق‌های عمل این بیمارستان از رنگ‌های استریل استفاده شده است و برای تهویه هوای این مجموعه از امکاناتی استفاده می‌کنیم که تا حدود ۴۰ درصد از مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند.

IMG_20230717_121224

IMG_20230717_132309

بیمارستان ولایت با آخرین فناوری روز دنیا در زمینه آنژیوگرافی مجهز می‌شود

معاون توسعه، مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در بازدید از بیمارستان ولایت قزوین توضیح داد: در حال حاضر دستگاه سیتی آنژیوگرافی که دقیق‌ترین سیستم تشخیص گرفتگی عروق و احشا داخلی است برای بیمارستان ولایت قزوین از محل تخصیص اعتبارات بانک جهانی تهیه شده و بسیاری از تشخیص‌های پزشکی در زمینه قلبی و عروقی از این طریق قابل‌پیگیری است و پاسخگوی نیازهای بیماران در استان‌های مجاور نیز خواهد بود.

وی در خصوص چگونگی دریافت این دستگاه توسط بیمارستان ولایت نیز توضیح داد: خوشبختانه هنگام نیازسنجی و اعلام آمادگی‌های بیمارستان‌ها در استان‌های مختلف بیمارستان ولایت کلیه استانداردها برای دریافت این دستگاه را داشته است.

معصومی فر با بیان این نکته که از خلأهای استان نبود مرکز رادیوتراپی بود که بیماران سرطانی مجبور بودند برای این خدمات مراجعه به تهران، کرج و زنجان داشته باشند تبیین کرد: برای دریافت این روش درمان بیماران ساکن استان قزوین مجبور بودند گاهی ۳۰ روز پیاپی به استان‌های دیگر سفر کنند که مشکلات متعددی را برای آن‌ها به وجود آورده بود اما خوشبختانه در حال حاضر یکی از مجهزترین دستگاه‌های رادیوتراپی در مجموعه بیمارستان ولایت به بیماران سرطانی خدمت‌رسانی می‌کند.

این مسئول عنوان کرد: هم‌اکنون ۶۰ بیمار از این نوع از درمان استفاده می‌کند و ۶۰ نفر دیگر نیز در صف انتظار آن قرار دارند به‌منظور رفع مشکلات همراهان بیماران نیز مهمان‌سرای خیریه‌ای در همین مرکز دایر شده است.

وی با بیان اینکه در قزوین بیمارستان 22 بهمن 100 سال قدمت دارد، اضافه کرد: این بیمارستان که تنها مرکز روان‌پزشکی استان قزوین است، سال 1302 ساخته شده و در ابتدا هم ایستگاه راه‌آهن بوده که بعدها به بیمارستان تبدیل شده است. در ضمن بیمارستان بوعلی‌سینا هم 75 سال قدمت دارد و بقیه بیمارستان‌ها هم قدمت بالایی دارند.

معصومی‌فر ادامه داد: به دنبال این هستیم که این نقیصه را جبران کنیم و استان قزوین را در از نظر شاخص میزان تخت نسبت به جمعیت حداقل به متوسط کشور برسانیم. در پاسخ به همین نیاز کار ساخت بیمارستان 700 تختخوابی شروع شد که جوز مگاهاسپیتال‌ها محسوب می‌شود و حدود 76 هزار متر مربع زیربنا دارد و قرار است در 9 بلوک ساخته شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در هر 7 بلوک روی ساخت این بیمارستان کار می‌شود و بعضی از بلوک‌ها احداث بیمارستان دارد به سقف‌های آخر می‌رسد. سال گذشته در سفر رئیس‌جمهور به استان قزوین 1000 میلیارد تومان بودجه برای تکمیل و ساخت این بیمارستان اختصاص داده شد که تا امروز هم بخشی از آن تخصیص یافته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم‌پزشکی استان همچنین از صدور دستور ویژه رئیس‌جمهور برای ساخت فاز نخست بیمارستان (300 تختی) طی 2 سال خبر داد و گفت: مجری ساخت این بیمارستان شرکت مادرتخصصی وابسته به وزارت بهداشت است و ما فقط بهره‌بردار این طرح هستیم. این پروژه در سال 1396 کلنگ‌زنی شده و تاکنون حدود 300 میلیارد تومان برای ساختن آن هزینه شده است.

معصومی‌فر افزود: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ساخت ابربیمارستان 700 تختخوابی قزوین 20 درصد است و فاز نخست آن سال 1403 آماده بهره‌برداری می‌شود و امیدواریم با پیگیری و فشارهای ما نتیجه دهد و فاز نخست این بیمارستان در موعد مقرر آماده تحویل شود.

 

عبدالله دیدبان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در پایان بازدید خبرنگاران از پروژه های درمانی و بیمارستانی استان در جمع خبرنگاران حضور یافت و ضمن تشکر از آنها برای حضور در این بازدید یک روزه اظهارداشت: امیدواریم بازدید از این طرح ها موجب قضاوت درستی از خدمات این دانشگاه ایجاد کرده و اعتماد و امید مردم را تقویت کند
وی یادآورشد: در استان بیش از 85 پروژه درمانی، بیمارستانی، آموزشی و پژوهشی در مناطق مختلف استان در دست اجراست که تکمیل آنها تحول اساسی در بخش بهداشت و درمان و سلامت مردم ایجاد خواهد کرد.

وی بیان کرد: امروز شما فقط از چند طرح بازدید کردید در حالی که پروژه های متعددی داریم که می تواند سرانه درمانی استان را ارتقا بخشیده و ما راذ به شرایط استاندارد نزدیک کند.

دیدبان افزود: امیدواریم شورای شهر و مدیران شهری هم پیگیر باشند تا کار تسریع شده و شهروندان از این خدمات درمانی و بهداشتی برخوردار شوند و اگر در این شرایط طرحی فقط به دلیل نبود زیرساخت به افتتاح نرسد اشکال دارد.

دیدبان بیان کرد: ۸۵ پروژه عمرانی در حال اجراست که شامل طرح های توسعه، پژوهش، رفاهی، ورزشی و درمانی است و بزودی فاز اول دانشکده داروسازی نیز آماده افتتاح و پذیرش دانشجوی خارجی می شود.

وی گفت: در تحقیقات و فناوری هم کارهای خوبی در حال اجراست و در تولید محصول در حوزه دارو و غذا و دانشجویی هم شاخص هستیم و در عرصه توسعه رتبه برتر کشور شدیم و در حوزه غذا و دارو و بهداشت شاخص های خوبی داریم و معاونت فناوری رو به توسعه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: عقب ماندگی های مزمنی در بهداشت و درمان و سلامت داریم که با یاری خدا و تلاش مضاعف امیدواریم بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم.

 

لیلا بیگدلی/قزوین

 

 

کدخبر: 910519 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟