رئیس سازمان آتش نشانی از پوشش ایمنی اماکن عزاداری حسینی در یزد خبر داد

سعید پاک سرشت در گفتگو با خبرنگار رکنا از یزد، اظهار کرد:کارشناسان پیشگیری ، ماموران و فرماندهان عملیاتی در قالب گشت ایمنی، از مساجد ، تکایا ، حسینیه ها و سایر محل برگزاری مراسم عزاداری بازدید کرده و دستور العمل های ایمنی را به متولیان وبرگزارکنندگان اعلام می کنند.

وی با بیان اینکه متولیان ، اعضای هیات امنا و مسئولان برگزاری مراسم ملزم به  رفع نقایص ایمنی اعلام شده هستند، افزود:  این سازمان برای آموزش، بازدید ها و مشاوره در زمینه ایمنی در هر زمان آمادگی کامل دارد از این رو مسئولین حسینیه ها و هیات ها می توانند از طریق مراجعه حضوری به معاونت آموزش و پیشگیری و یا نزدیکترین ایستگاه آتش نشانی موضوعات درخواستی را با این سازمان مطرح کنند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد با بیان اینکه سامانه ۱۲۵ این سازمان در تمامی ساعات شبانه‌روز پاسخگوی حوادث احتمالی است، ادامه داد: در صورت نیاز به حضور عوامل آتش‌نشانی، نسبت به اعزام آتش‌نشانان در سریع‌ترین زمان ممکن به محل حادثه اقدام خواهد کرد.

وی از عزاداران حسینی خواست در صورت مشاهده تردد خودروهای امدادی ، همانند سال‌های گذشته همکاری لازم را داشته باشند و راه را برای خودروها باز کنند.

پاک سرشت ادامه داد: بسیاری از افراد پارکینگ‌ها و زیرزمین های منازل خود را به حسینیه و تکیه تبدیل می‌کنند و با توجه به نداشتن اطلاعات از محل مذکور، توصیه می‌شود افراد مراتب را به این سازمان اطلاع دهند تا توصیه‌ها و مشورت‌های ایمنی به آنها ارائه شود و همچنین حتی المقدور نسبت به تهیه ، جانمایی و استقرار تعدادی خاموش کننده پودر و گاز و co2 در محل های مذکر اقدام کنند.

این مقام مسئول متذکر شد: با توجه به گرمی هوا و امکان استفاده از کولر های آبی در حسینیه ها ، تکایا و ... ، شایسته است به منظور جلوگیری از هر گونه حادثه برق گرفتگی ، حریق ناشی از اتصالی برق و ... لازم است ضمن استفاده از افراد متخصص در سرویس و راه اندازی کولر ها ، نسبت به رعایت کامل مسائل ایمنی اقدام لازم بعمل آورند.

وی با بیان اینکه انجام عملیات نجات و اطفای حریق در طبقات زیرزمین شرایط خاصی را دارد ، گفت: افراد تا حد امکان مراسم خود را در طبقات زیرزمین به‌خصوص طبقه منفی یک به پایین برگزار نکنند و در صورت برگزاری مراسم در محل‌های ذکر شده، راه‌های خروج باید متناسب با تعداد افراد در نظر گرفته شود.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد اضافه کرد: با توجه به اینکه عمده مراسم عزاداری در ساعات پایانی شب و هنگام تاریکی هوا برگزار می‌شود و پوشش عزاداران نیز تیره و مشکی‌رنگ است، رانندگان باید توجه بیشتری به مسیر مقابل خود و به‌خصوص عابران پیاده داشته باشند؛ همچنین عابران پیاده نیز بهتر است تا حد امکان از حضور در حاشیه مسیرها و نقاط دارای دید کم ترافیکی پرهیز کنند.

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 910504 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟