پیشنهاد رشوه  144 میلیون تومانی یک متکدی به مدیر مرکز متکدیان شهرداری سنندج

به گزارش رکنا از کردستان؛ سید انور رشیدی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ساماندهی متکدیان نیروهای این شهرداری در حین گشت‌زنی در سطح شهر فرد متکدی را در یکی از خیابان‌های سطح شهر در حین تکدی‌گری شناسایی و جهت بررسی وضعیت معیشتی به مرکز ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج منتقل شد.

وی خاطرنشان کرد: این فرد متکدی که از یکی از شهرستان‌های استان جهت تکدی‌گری وارد شهر سنندج شده بود، وانمود می‌کرد از ناحیه دست دارای معلولیت است که در بررسی‌های اولیه مشخص شد هیچگونه معلولیتی ندارد.

شهردار سنندج افزود: وی در طول 2 ساعت تکدی‌گری 700 هزار تومان پول جمع‌آوری کرده بود که با اخذ تعهد مبنی بر ترک تکدی‌گری به شهرستان محل سکونت خود منتقل شد.

وی اضافه کرد: این فرد متکدی براساس اظهارات خودش از محل دست فروشی درمحل سکونتش  ماهیانه بیش از 15 میلیون تومان درآمد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: این فرد در حال حاضر برای تکدی‌گری ماهیانه 15 میلیون هزینه آژانس برای تردد بین شهری پرداخت می‌کند و بنا به اعتراف خودش بیش از 50 تا 60 میلیون تومان از محل تکدی‌گری درآمد دارد.

رشیدی اضافه کرد: چند روز بعد این فرد با مراجعه به مرکز متکدیان شهرداری سنندج به مدیر این مرکز پیشنهاد رشوه 144 میلیون تومانی «ماهیانه 12 میلیون تومان» در قبال اجازه تکدی‌گری را می‌دهد.

وی عنوان کرد: مدیر مرکز متکدیان شهرداری سنندج هم در راستای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی شهروندان از وضعیت مالی متکدیان لحظه پیشنهاد رشوه را کاملا مستندسازی نموده است.

شهردار سنندج گفت: مدیر مرکز متکدیان شهرداری سنندج با هدف اطلاع‌رسانی هرچه بیشتر در مورد سوء استفاده این اشخاص از عواطف مردم از وی درخواست پول می‌کند که بلافاصله مبلغ 3 میلیون و 500 هزار تومان را به عنوان پیش پرداخت رشوه 12 میلیونی در ماه را به این مدیر تحویل می دهد.

رشیدی اضافه کرد: این متکدی همچنین پیشنهاد یک گوشی ایفون 12 پرومکس را بجای رشوه به این مدیر داده است.

وی افزود: تمامی مراحل شناسایی، پیشنهاد و تحویل رشوه این متکدی برای آگاه‌سازی هرچه بیشتر مردم توسط مجموعه روابط عمومی شهرداری سنندج تصویربرداری و صورت جلسه شده و جهت بررسی موضوع ، این فرد متکدی به مراجع قضایی معرفی شد .

شهردار سنندج ضمن تقدیر از حرکت این مدیر پاک دست از شهروندان درخواست نمود به ظاهر متکدیان توجه ننمایند و کمک‌های مالی خود را از طریق دستگاه‌های حمایتی و موسسات خیریه به دست نیازمندان واقعی برسانند.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان

کدخبر: 910497 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟