جشنواره غذاهای محلی کردستان برگزار می شود

به گزارش رکنا از کردستان؛ سه رکوت نجفی از برگزاری جشنواره غذاهای محلی  استان در سنندج، خبر داد و اظهار کرد: یکی از ویژه برنامه های دهه کرامت برگزاری جشنواره غذاهای محلی است که این سازمان با همکاری انجمن ها و سمن های مردم نهاد فعال در این حوزه برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته و اطلاع رسانی که در این خصوص انجام شده علاقمندان به شرکت در این جشنواره تا هفتم خرداد ماه برای ثبت نام فرصت دارند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج  افزود: میزان استقبال علاقمندان تا این لحظه برای شرکت در این جشنواره قابل توجه بوده و امروز نیز تا ساعت 24 از طریق شماره تلفن 09183808454 می تواند ثبت نام کنند.

نجفی با بیان اینکه این جشنواره در روز 9 خردادماه جاری ساعت 16 الی19در عمارت خسروآباد سنندج برگزار می شود، عنوان کرد: داوری توسط افراد صاحب نظر و زبده در این حوزه انجام و به نفرات برتر جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد.

وی با تاکید براینکه احیای غذاهای سنتی و تلاش در راستای ایجاد شور و نشاط از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره است، افزود: سال گذشته جشنواره قارچ به همت شهرداری سنندج برگزار و با استقبال بسیار خوبی ازسوی علاقمندان مواجه شد.

وی تصریح کرد: احیا و ترویج غذای سالم و دردسترس مهمترین هدف برگزاری این جشنواره است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج افزود: مصرف غذاهای سنتی و سالم به دلیل سازگاری با محیط و سبک زندگی مردم می تواند در ارتقای سطح سلامتی جامعه نفش بسزایی داشته باشد.

نجفی با تاکید براینکه شرکت در این جشنواره غذایی برای عموم آزاد است، اضافه کرد: امیدواریم برگزاری این دست جشنواره ها بتواند زمینه شادی و نشاط هرچه بیشتر در بین شهروندان را فراهم سازد.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان

 

کدخبر: 896120 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟