برگزاری جلسه کمیته انتخاب و انتصاب مدیران مدارس برای سالتحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ با حضور رضایی رئیس آموزش و پرورش نظرکهریزی

 به گزارش رکنا از هشترود؛  زیداله رضایی با اشاره به نقش مدیران مدارس در هدایت و راهبری فعالیت‌های آموزشی و تربیتی، گفت: دبیران و آموزگاران علاقمند به شرکت در فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران می‌توانند از طریق بخشنامه کمیته انتخاب و انتصاب که به تمامی مدارس منطقه ارسال شده است از شیوه ثبت نام آگاه شوند.

وی افزود: به صورت مستمر اطلاعیه‌های مرتبط با ثبت نام از طریق بخشنامه و کانال های منطقه در فضای مجازی اعلام خواهد شد تا آموزگاران و دبیران علاقمند بر اساس آن بخشنامه ها و اطلاعیه‌ها اقدام کنند.

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت نظرکهریزی موضوع انتخاب و انتصاب مدیران را مهم دانست و بیان کرد: انتصاب و انتخاب مدیران باید بر اساس عدالت، شایسته سالاری، صلاحیت های حرفه ای و دستورالعمل های ارسالی انجام شود و در انتخاب مدیران نیز باید نهایت دقت و قانون مندی را به کار بگیریم.

رضایی با اشاره به شرایط متقاضیان شرکت در فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران تصریح کرد: دامنه شمول برنامه، مدارس دارای مدیر مستقل در تمامی دوره‌های تحصیلی است.

رئیس آموزش و پرورش نظرکهریزی ادامه داد: در زمان انتصاب فرد به عنوان مدیر مدرسه، خدمت سنواتی وی تا پایان شهریورماه سال تحصیلی جاری، حداقل ۴ سال تا بازنشستگی باقی مانده باشد (دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس حداکثر ۲۸ سال، دارندگان مدرک تحصیلی فوق لیسانس و دکتری حداکثر ۳۳ سال) و همچنین امتیاز ارزیابی عملکرد در سال ماقبل آخر و سال آخر منتهی به اعلام داوطلبی باید عددی بین ۸۵ تا ۱۰۰ باشد.

این مقام مسئول گفت: داوطلبانی که در سنوات قبل فرایند انتخاب را با موفقیت گذرانده و از شرایط سنواتی برخوردار باشند در سال جدید نیازی به شرکت در فرایند انتخاب ندارند و مجموع امتیاز ثبت شده آنان با مجموع امتیاز داوطلبان سال جدید مقایسه می‌شود و در فرایند انتصاب قرار می‌گیرند.

وی در پایان احصا مشخصات و تعداد مدارسی که در سال تحصیلی آتی نیاز به مدیر جدید دارند و همچنین اعلام داوطلبی، بررسی و تایید سوابق پرسنلی و عملکرد داوطلبین و ... را از اقدامات لازم و مهم کمیته انتخاب و انتصاب مدیران منطقه بیان کرد.

اسماعیل رحیمی / هشترود 

 

 

 

 

کدخبر: 909395 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟