۲۰۰ روستای استان همدان زیر پوشش جهاد آبرسانی قرار می‌گیرند

به کزارش رکنا از همدان، فرهاد بختیاری فر اظهار داشت: برای آبرسانی به ۲۰۰ روستای دیگر در همدان ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای استان همدان، در طول سه سال تامین می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان افزود: یکی از اولویت های دولت مردمی با آغاز به کار دولت سیزدهم رفع محرومیت از چهره روستاها با توجه به دغدغه های آنها بود که در این راستا رفع مشکل آب در دستور کار قرار گرفت و به این منظور از ظرفیت سپاه نیز استفاده شد.

پروژه آبرسانی به روستاهای استان همدان ۵۷ درصد پیشرفت دارد

بختیاری فر اظهار داشت: اواخر سال ۱۴۰۰ به دنبال انعقاد قراردادی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) طرح آبرسانی به ۱۶۰ روستای استان همدان در دستور کار قرار گرفت و برای اجرای این طرح ۵۰۹ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شد.

وی گفت: عملیات اجرایی آبرسانی به ۱۶۰ روستای استان همدان هم اینک بیش از ۵۷ درصد پیشرفت دارد و طبق پیش بینی ها، یکسال پیش از موعد مقرر به پایان می رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از اجرای فعالیت های آبرسانی در شهرستان بهار خبر داد و افزود: در راستای محرومیت زدایی و رفع مشکل، اصلاح خطوط و توسعه شبکه، مخزن، حفر چاه، لایروبی چشمه، چاه و قنات، کف شکنی چاه‌ها، اجرای شبکه فاضلاب در شهرهای بهار، لالجین، صالح آباد در حال انجام است.

بختیاری فر تصریح کرد: در راستای آبرسانی به چند روستا، مجتمع آبرسانی جمشید آباد با حفاری یک حلقه چاه، ۲۷ کیلومتر خط انتقال و سه ایستگاه پمپاژ پیشنهاد شده که پس از مصوب شدن ردیف اعتباری خواهد گرفت.

 

کدخبر: 908568 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟