آشنایی با آثار برتر اولین جشنواره ملی تئاتر «قدمگاه» در یزد/ اجرای ۳ اثر از هنرمندان یزدی

به گزارش رکنا از یزد، این آثار شامل "رخ به رخ" به کارگردانی سعید نظری از استان فارس، "منتشاء و دلتشاء"  به کارگردانی مهرداد کاووسی از همدان، "مباهله و دیلمان" به کارگردانی محمود فرضی­ نژاد از گیلان و "گذرگاه" به کارگردانی امیر رجب­پور از قزوین هستند.

از دیگر آثار راه یافته می توان "نفرین نامه" به کارگردانی مهدی فتحی از استان البرز،  "وزیر عقل" در قالب کار گروهیاز استان اصفهان، "مصباح الهدی"  اثر گژال راستین از کردستان، "مشق نور" به کارگردانی کریم جشنی از استان خراسان رضوی، "2225" به کارگردانی مرتضی اسدی مرام از تهران بزرگ را نام برد.

در این جشنواره همچنین " دو مرد روی پشت­بام"  فرشته انصاری از سیستان و بلوچستان، " ازل تا ابد" غریب منوچهری از اردبیل، "زلال چون آب" اثر هدی صالحیار از آذربایجان شرقی، "مباهله یا مجادله، مسئله این است" اثر پژمان باقری‌نژاد از لرستان و " بَهل" اثر احسان رضوانی از کرمان در بافت تاریخی یزد اجرا می شوند.

" نقل مباهله" به کارگردانی حامد مربوط صادق از مازندران، "شهروند ساده" به کارگردانی الاهه کیانفر از یزد، "هله"به  کارگردانی مریم هاشمی از یزد از دیگر اجراهای اولین جشنواره ملی تئاتر «قدمگاه» هستند.

بسیاری از آثار در بافت تاریخی یزد به معرض نمایش در خواهد آمد و هنرمندان اردبیل، آذربایجان شرقی، لرستان، کرمان و مازندران در استان های مربوطه اجرا خواهند داشت.

گفتنی است: اولین جشنواره ملی تئاتر خیابانی قدمگاه با محوریت موضوع تاریخی مباهله، به دبیری احسان عابدی از 20 تیرماه در شهر جهانی یزد آغاز به کار خواهد کرد

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 908476 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟