برخورد با دلالان حوزه سلامت  در یزد

 سید کاظم رضوی در گفتگو با رکنا از یزد، اظهار داشت: با نظارت بیشتر به نحوه نوبت دهی کلینیک ها جهت دسترسی و افزایش نوبت دهی غیر حضوری به صورت تلفنی ، USSD و اینترنتی  و افزایش ساعت کار پزشکان، خدمات رسانی در کلینیک های دانشگاه ساماندهی می شود.

وی تاکید کرد: بیماران در صورت نارضایتی از وضعیت درمان و یا برخورد با افراد سودجود و دلال در حوزه سلامت، موارد را به این دانشگاه اعلام کنند و این اطمینان را می دهیم با برنامه ریزی های انجام شده و هماهنگی با سازمان ها و اداره نظارت، با دلالان و سودجویان حوزه سلامت به جد برخورد خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد افزود: در این راستا یکی از سیاست های اصلی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد حفظ کلینیک های موجود و توسعه و نظام بندی آنها جهت ایجاد شرایط بهتر برای دسترسی آسان و صحیح به خدمات بهداشتی درمانی و مراقبتی استان است.

راه اندازی واحدهای پاراکلینیک مورد نیاز 

رضوی به برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت برای حل مشکل دریافت نوبت برای پزشکان یزدی اشاره کرد و گفت: راه اندازی واحدهای پاراکلینیک مورد نیاز شامل رادیولوژی، سونوگرافی، داروخانه، آزمایشگاه، فیزیو تراپی، نظارت بیشتر به نحوه نوبت دهی کلینیک ها جهت دسترسی و افزایش نوبت دهی غیر حضوری (تلفنی ، USSD، اینترنتی ) از جمله اقداماتی است که در دستور کار معاونت درمان دانشگاه قرار گرفته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد افزایش تعداد متخصصین به خصوص در گروه سنی بزرگسالان، توزیع مناسب نوع متخصصان در کلینیک های دانشگاه، اجرای نظام ارجاع بیماران، بهبود زیر ساخت های فرآیندهای نسخ الکترونیک، رسیدگی به وضعیت هتلینگ کلینیک ها و عقد قرارداد با تمام بیمه های تکمیلی را از دیگر برنامه های این معاونت عنوان کرد.

وی هم چنین از افزایش ساعت کار پزشکان کلینیک های دانشگاه، اصلاح نحوه اطلاع رسانی به مردم جهت دریافت نوبت ها، معرفی پزشکان و ساعت کار انواع تخصص ها خبر داد.

رضوی هم چنین بر حمایت و تشویق همکاران پزشک جهت ماندگاری و انجام وظیفه در کلینیک ها و آموزش کارکنان کلینیک ها جهت برخورد صحیح با مردم تاکید کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به این که در حال حاضر بیش ۴۰ درصد بیماران استان غیربومی هستند، تصریح کرد: این نشان از اعتماد بالای مردم استان و سایر استان های هم جوار به دلیل سطح علمی و عملی بالای جامعه پزشکی استان، تنوع تخصص های مورد نیاز، تجهیزات مناسب و دسترسی به اقدامات پاراکلینیکی از لحاظ کمی و کیفی، هزینه درمان درسطح استان است و سبب شده تا حضور مراجعان به کلینیک های ویژه دولتی بالا باشد.

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 908358 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟