سهم آب تابستانه در دشت قزوین فقط برای کشت‌های پایدار است

به گزارش رکنا ازقزوین، محمدحسین عطایی روز دوشنبه در سومین کمیته مشترک آب و کشاورزی استان قزوین اظهارداشت: کشاورزان دشت قزوین باید نسبت به محدودیت تخصیص آب برای کشت تابستانه آگاه شده و از کشت‌های جدید و خارج از طرح خودداری کنند.

وی اضافه کرد: در راستای ارتباط بیشتر با کشاورزان برای اطلاع رسانی بهتر باید نشست‌هایی با حضور فرمانداران برگزار شود و از ظرفیت صداوسیما و تبلیغات محیطی نیز بهره گرفت.

عطایی تصریح کرد: شبکه دشت قزوین اهمیت بسیار زیادی در حفظ و پایداری کشاورزی این دشت دارد و بر این اساس جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای بایستی همکاری و تعامل بیشتری در راستای تامین آب مورد نیاز کشاورزان داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآورشد: متاسفانه در بهار امسال با تخصیص دیر هنگام آب در شبکه آبیاری دشت قزوین خسارات جبران ناپذیری به محصولات استراتژیک همچون گندم و کلزا وارد شده است.

عطایی بیان کرد: با وجود تخصیص بیش از ۵۰ ساله آب کانال به کشت تابستانه متاسفانه امسال شاهد کاهش آب تخصیص داده شده هستیم  که به احتمال زیاد محصولات زراعی و باغی زیر شبکه دچار خسارت می شوند.

این مسئول اظهارداشت: در شرایط کنونی کشت‌های خارج از طرح ممنوع شده و لازم شده کشاورزان و بهره برداران بخش را توجیه کنیم که در این برهه امکان کشت‌های تابستانه وجود ندارد.

 

 

منبع:روابط عمومی جهاد کشاورزی

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 908394 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟