دستگاه قضایی طی یک‌سال گذشته چالش داشته است/ رضایت مردم ملاک عملکرد عدلیه

به گزارش خبرنگار رکنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه صبح امروز شنبه هفدهم تیرماه در مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید دادگستری استان کرمانشاه ضمن تبریک عید سعید غدیر خم اظهار کرد: احقاق حق و مبارزه با فساد با آمار ملاک نیست، بلکه ملاک باید احساس و رضایت مردم باشد.

وی افزود: قوه قضاییه زمانی موفق است که این احساس در مردم ایجاد شود، آن‌زمان می‌توانیم بگوییم درست عمل کرده‌ایم.

معاون اول رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه حدود دو سال است که برنامه محور و با اتکا به اسناد بالادستی حرکت می‌کنیم تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب یک سند است که متأسفانه فراموش شده است و امروز دولت باید پاسخ دهد که در اجرای این برنامه چه کرده است، همچنین قوه قضاییه و قوه مقننه نیز باید پاسخگو باشند.

مصدق با تاکید بر اینکه این بیانیه کارشناسی تنظیم شده و بر مبنای آن باید حرکت کنیم گفت: سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، سیاست های برنامه هفتم، سند تحول قضایی و محورهای دیگر رهبر معظم انقلاب که طی دوسال گذشته بیان کرده اند و همچنین در حکم ریاست قوه بر آن تاکید داشته اند ملاک ما در دستگاه قضایی است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی طی یک‌سال گذشته با چالش های فراوانی همراه بوده است افزود: این چالش ها بخصوص در حوزه اجتماعی و امنیتی بود که با تدابیر رهبری، مدیریت رییس قوه قضاییه، تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، فرماندهی انتظامی و تلاش همکارانم، این تهدیدها تبدیل به فرصت شد.

این مسول ارشد دستگاه قضایی با بیان اینکه در مدیریت خود رویکردی متانت محور در عین حال قاطعیت انجام دادیم خاطرنشان کرد: این اقدامات باعث شد که دشمن را ناکام بگذاریم و حمایت های مردمی دشمن را مأیوس کرد.

حجت‌الاسلام مصدق با بیان اینکه بدنبال این موضوعات تعداد ۹۰ هزار نفر که تحت تعقیب قرار گرفتند از عفو رهبری برخوردار شدند گفت: نظام زمانی این اقدام را انجام داد که اغتشاشات تمام شده بود که این نشان از اقتدار و در تاریخ ثبت شد.

وی با تاکید بر اینکه کسانی که از احساسات آن‌ها سواستفاده شده بود مورد عفو قرار گرفتند، افزود: این اقدامات باعث عصبانیت دشمن شد و خانواده های عفو شدگان تقدیر کردند که در تاریخ بی نظیر است.

معاون اول رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر وحدت و حفظ امنیت ۸۵ میلیون جمعیت کشور تأکید دارند گفت: منویات معظم له باید برنامه کارگزاران باشد.

مصدق با بیان اینکه اکنون موضوع حجاب در جامعه مطرح است تصریح کرد: حضرت آقا فرمودند حجاب واجب سیاسی، شرعی و فقهی است که باید باشد، اما موضوع مهم صف آرایی دشمن و دو قطبی بین مردم است که رهبری بر آن راضی نیستند.

وی با تاکید بر اینکه درخصوص حجاب باید کار فرهنگی انجام داد و قوه قضاییه با افرادی که بخواهد حجاب را بی ارزش کند برخورد می‌کند خاطرنشان کرد: همچنین در این زمینه اقتدار پلیس باید حفظ شود و ما نیز صدرصد حمایت می‌کنیم.

این مسول قضایی با بیان اینکه هیچ گاه با جوانان صحبت نشده است ادامه داد: ماه محرم فرصت مناسبی است که فصل گفتگو در آن باز شود.

مصدق در ادامه به موضوع تغییر و تحولات در دادگستری کرمانشاه پرداخت و با بیان اینکه در مدیریت آقای توسلی زاده نقضی وجود نداشت و مدیری توانمند، مردمی، پر تلاش و جهادگر بود گفت: اما تصمیم گیری شده که حکم روسای دادگستری سه سال بیشتر نباشد هرچند که قابل تمدید خواهد بود اما هدف تغییر و تحول است.

وی با بیان اینکه آقای توسلی زاده پیشنهاد ریاست کل دادگستری برخی از استان ها و قاضی دیوان را قبول نکردند و درخواست بازنشستگی داشتند افزود: در مورد جایگزینی ایشان گزینه های متعددی مطرح بود و با خود آقای توسلی زاده مشورت و مصاحبه شد، لذا موضوعات جمع بندی و آقای کرمی بعنوان رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه انتخاب و منصوب شد.

معاون اول دستگاه قضایی، بومی بودن دکتر شهرام کرمی رییس جدید دادگستری استان کرمانشاه را شاخص اول انتخاب وی اعلام و تاکید کرد: از تلاش های آقای توسلی زاده تقدیر داریم و آرزوی توفیق برای دکتر کرمی بعنوان رئیس کل دادگستری و انتظار داریم همکاران، ایشان را همراهی کنند تا در مسولیت خود بهتر عمل کنند.

گفتنی‌ست که پرویز توسلی زاده پس از گذشت بیش از ۳۰ سال خدمت در دستگاه قضایی با خواست شخصی بازنشسته و دکتر شهرام کرمی دادستان مرکز استان کرمانشاه بعنوان رییس کل دادگستری استان کرمانشاه منصوب شد.

نازی حاجی علی اکبری/ کرمانشاه

 

کدخبر: 907245 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟