پیگیری و تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام در استان ضروری است

به گزارش رکنا از لرستان؛ حجت‌الاسلام  سید احمدرضا شاهرخی در خطبه های نماز جمعه خرم‌آباد اظهار کرد: دولت سیزدهم در مدت فعالیت خود، خدمات بسیاری انجام داد از جمله اینکه عضویت پیمان شانگهای، در آینده موفقیت را برای اقتصاد ایران به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تصریح کرد: تکمیل سد معشوره، خط ریلی خرم‌آباد - دورود و تکمیل بیمارستان های لرستان در دستور کار قرار دارد اما تسریع در روند پیشرفت این طرح ها ضروری است.

وی با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی بودجه در سال جاری و ضرورت ایجاد شرایط مناسب برای حضور بخش خصوصی در لرستان افزود: احیا یا توسعه کارخانه چرم و پوست، فولاد ازنا، صدر فولاد، هتل صخره‌ای، برج های دوقلو، راه‌اندازی واحد های راکد، تکمیل سدها و توجه به مبلمان شهری در استان بیش از پیش نیاز به پیگیری دارد.

خطیب جمعه خرم آباد همچنین نسبت به کاهش نرخ بیکاری در لرستان با انجام سفر دوم آیت الله رییسی به استان ابراز امیدواری و بیان کرد: کارهای خوبی انجام شده و بخشی هم درحال انجام است، ما همچنان مطالبه خواهیم کرد چراکه کاستی ها نباید سبب ناامیدی شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: پوشش و حجاب در طول تاریخ سند افتخار برای بانوان بوده و حفظ آن در شعر و شاعران ایرانی آمده است همچنین جنبه شرعی و قانونی دارد و بی‌حجابی آسیب به خود و دیگران است.

وی با تاکید بر تقبیح گناه در نظام اسلامی گفت: از نهادهای فرهنگی انتظار می‌رود موضوع حجاب را با هماهنگی و هم افزایی، گسترش دهند و پلیس نیز درکنار تذکر لسانی، با حرمت شکنان برخورد خواهد کرد.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه با اشاره به روز عید غدیر، این واقعه را روز اکمال دین برشمرد و اظهار کرد: غدیر روز حق است و تا تاریخ وجود دارد جانشین و حاکمان مشخص می باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: غدیر به مراسم نیاز دارد چراکه جانشین پیامبر (ص) مشخص شده و همه می‌دانستند که حضرت علی (ع) محبوب پیامبر می‌باشد بنابراین مسندی به عنوان امامت ، خلافت و ولایت است.

وی همچنین با اشاره به ارتحال حاج سید شکرالله طاهری گفت: این روحانی بزرگوار بیش از نیم قرن در حوزه علمیه کمالیه خرم‌آباد به تدریس، تعلیم و تبلیغ پرداخت و شاگردان بسیاری را تربیت کرد و ساده زیستی ، مردم داری ، همراهی با امام راحل و مقام معظم رهبری و رنج کشیدن در دوران قبل از انقلاب ، همراهی با مردم در شکل گیری سازمان های انقلابی، ارتباط با جوانان انقلابی ، حضور در دوران دفاع مقدس و مواضع محکم در مقابل فتنه‌گران از ویژگی های بارز این روحانی بود.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 907038 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟