انتقال احساس امنیت روانی به جامعه از کارکردهای سازمان استاندارد است

به گزارش رکنا از کردستان؛ مشاور مدیرکل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و ارزیابی عملکرد سازمان ملی استاندارد در آیین تکریم و معارفه سرپرست ادار‌ه‌کل استاندارد استان کردستان اظهار کرد: انتفال احساس امنیت روانی به جامعه یکی از کارکردهای اصلی سازمان استاندارد است که در این زمینه کمرنگ شده است.

  مجید آقابابایی افزود: سازمان استاندارد سازمانی کاملا فنی و تخصصی است و دربحث تولیدات، صادرات و واردات نقش اساسی دارد و یکی از کارکردهای اصلی آن ارتقای کیفیت و استاندارد سازی است که می تواند احساس امنیت به شهروندان ارائه دهد.

 وی با تاکید بر نظارت جدی بر استانداردسازی کالا و خدمات و غیره اضافه کرد: اگر شرکت‌های بازرسی و آزمایشگاه‌های همکار کیفیت کار لازم را داشته و استاندار نظارت لازم را انجام دهد، می‌تواند به توسعه استان کمک کند.

مشاور مدیرکل دفتر بازرسی، پاسخگویی به شکایات و ارزیابی عملکرد سازمان ملی استاندارد در ادامه با بیان اینکه شعار دولت شعار تحول است و مقدمه تحول هم تغییر است گفت: از مجموعه استانداری انتظار می رود مدیریت جدید سازمان استاندارد استان را باری داده و از همه ظرفیت‌های استان بهره گرفته شود.

مهدی رمضانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان نیز در این آیین گفت: سازمان استاندارد استان باید همگرا با نهادهای علمی حرکت کرده و همکاری جدی با دانشگاه ها و پارک علم و فناوری داشته باشد.

 رمضانی گفت: کشور ما در دهه پنجم انقلاب به یک کشور قدرتمند در حوزه‌های مختلف تبدیل شده و امروز افق‌هایی از علوم را می شکافد که برای کشورهای صنعتی تصورش هم مشکل است.

وی افزود: سازمان استاندارد با توجه به نقش موثری که در ارتقای کیفیت حوزه های مختلف دارد باید بتواند همگرا با نهادهای علمی حرکت کرده همکاری جدی با دانشگاه ها وپارک علم و فناوری داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اضافه کرد: ساحت اداره‌کل استاندارد ساحت فنی، حرفه ای و تخصصی است و این سازمان در حوزه تولید، خدمات، تضمین و اصالت و کیفیت نقش جدی دارد.

وی تاکید کرد: سازمان استاندارد باید استاندارهایش را بصورت جدی بالا ببرد، چرا که مردم ما هنوز آن اعتقادی که باید به برخی از تولیدات داخل ندارند چون بی کیفیتی آن را دیده‌اند لذا سازمان استاندارد باید استانداردهای فعلی را بالا ببرد.

سرپرست اداره کل استاندارد کردستان نیز در این آیین اظهار کرد: امروز با گسترش علم و فناوری، نگاه ویژه سازمان استاندارد باید به پژوهش و تحقیق باشد و این مهم مستلزم سازو کار اساسی است.

 

محرم وزیری افزود: با توجه به نقش مهم و اساسی استاندارد در حوزه های مختلف، باید چشم انداز پنج ساله این سازمان در استان برای ساختن زندگی ایمن تر و سالم تر با تقویت و توسعه استاندارد تدوین شود و این سند باید سندی جامع و بومی باشد.

وی با بیان اینکه جزیره‌ای عمل کردن بلای جان هر سازمانی است، گفت: ما باید تلاش کنیم در انجام امور، فرهنگ خرد جمعی را نهادینه کنیم تا بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

در ادامه این آیین از خدمات فرهاد حیدری سرپرست قبلی اداره کل سازمان استاندارد کردستان تقدیر و محرم وزیری به عنوان سرپرست جدید این اداره کل معرفی شد.

 

کویستان عبدالحکیمی/کردستان

 

 

 

کدخبر: 906074 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟