مقدمات ورود شرکت های دانش بنیان کشاورزی و آب به استان قزوین فراهم شود

به گزارش رکنا ازقزوین، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در جلسه اقتصاد دانش بنیان استان قزوین اظهار داشت: در کارگروه های ذیل این ستاد باید موضوعات به صورت بومی و قابل وصول دنبال شود و تمامی دستگاه ها نماینده تام الاختیار و ثابت معرفی کنند.

وی افزود: برای بهره وری هرچه بیشتر کارگروه ها مزیت های استان در حوزه های مختلف شناسایی و فقط بر همان مزیت ها تمرکز شود و اینگونه نباشد که در یک کارگروه چندین موضوع به صورت هزمان دنبال شود و در نهایت هیچ کدام از آنها به خروجی نرسد.

اعلایی گفت: افزایش سرمایه صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی استان قزوین با اولویت ورود بخش خصوصی یکی از موضوعاتی است که باید در دستور کار قرار گیرد و معاونت اقتصادی استاندار با برگزاری جلساتی این مهم را محقق نماید.

استاندار قزوین با بیان اینکه باید مقدمات ورود شرکت های دانش بینان کشاورزی و آب به استان قزوین فراهم شود، اضافه کرد: اتفاقات خوبی برای احیای دشت قزوین رقم خورده و قرار است به زودی مسابقه ای تحت عنوان قهرمان آب با محوریت قزوین در شبکه سه سیما پخش شود که هدف آن بهره وری حوزه آب و معرفی دشت قزوین است، اتفاقاتی که باید روز به روز ادامه یابد و دشت قزوین را در کانون توجه قرار دهد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: ساختمان‌ تاریخی جهاد کشاورزی باید تبدیل به مجموعه ای برای مدیریت دانش بنیان آب و کشاورزی با مدیریت پارک علم و فناوری شود و به نوعی این مجموعه که نماد قدمت و اصالت قزوین است به محلی برای رفت و آمد شرکت های دانش بنیان و بهره وری فعالیت های کشاورزی شود.

اعلایی گفت: موضوعات دانش بنیان علی رغم تاکیدات رهبر معظم انقلاب مغفول و مظلوم است در صورتی که بسیار تاثیرگذار و ارزش افزوده فوق العاده ای را برای اقتصاد ایجاد می کند و هرچه قدر که در این زمینه ورود بیشتری داشته باشیم با موفقیت های بیشتری همراه خواهیم شد.

استاندار قزوین اضافه کرد: ۸۸ درصد آب استان در حوزه کشاورزی مصرف می شود، بخش قابل توجهی از این آب به انواع مختلف هدر می رود که در این زمینه باید با توجیه کشاورزان و بهره برداران اقدامات لازم برای جلوگیری از این هدر رفت صورت پذیرد.

 

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 905624 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟