لزوم انتشار محتواهای آگاهسازی مردم در امور حقوقی در رسانه ها/ تکریم ارباب رجوع مورد تاکید است/ ورود 24804 پرونده به دادگستری هشترود در طول یکسال گذشته/ آزادسازی 50 هکتار از اراضی ملی

 

به گزارش  رکنا از هشترود؛  احمد رضوی رئیس دادگستری هشترود  در نشست خبری با خبرنگاران که  بمناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد گفت: تلاش مجموعه رسانه های شهرستان در انعکاس اخبار حوزه قضائی و همچنین انتشار محتواهای آگاهسازی مردم در امور حقوقی قابل تقدیر است و انتظار می رود انتشار چنین محتواهائی بصورت گسترده ادامه یابد.

وی افزود: امسال،  سال مهمی بدلیل قرارگیری در انتخابات مجلس هستیم و رسانه ها در امر برگزاری انتخابات سالم و پرشور نقش حساسی دارند و نیاز است رسانه ها امر بی طرفی را نیز رعایت کنند و کمک حال مردم در انتخابات اصلح و آگاهانه باشند.

رضوی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب نسبت به تکریم ارباب رجوع در مجموعه های قوه قضائیه نیز تاکید کرد: دستگاه قضا چون نهادی است که در آن رای صادر می شود لذا همواره یک طرف دعوا ناراضی خواهد بود اما همواره سعی بنده و مجموعه دادگستری شهرستان هشترود بر برخورد مناسب و شایسته با مراجعین است و درب اتاق بنده و دادستان محترم نیز همیشه به روی ارباب رجوع باز است.

رئیس دادگستری هشترود تصریح کرد: معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه نیز در بحث آگاهساز ی جامعه تلاش می کند و در این زمینه در شهرستان نیز جلسات آموزشی برای بنگاههای املاک و خودرو، ادارت مختلف در امر تصادفات، سرقت  و همچنین کاهش بزه در مدارس و نهادهای آموزشی برگزار کرده ایم.

وی تاکید کرد: یکی از برنامه ها انتقال زندان هشترود به خارج از شهر می باشد که مراحل سفت کاری انجام شده و پروژه بدلیل کمبود اعتبار بصورت کند پیش می رود که پیگیر هستیم.

رضوی خاطرنشان کرد: توهین، ضرب و جرح، تهدید، تصادف و سرقت 5 جرم اول در شهرستان هشترود هستند که اعتقاد داریم با ورود جدی نهادهای فرهنگی در امر فرهنگسازی می توان 3 جرم ابتدائی را در شهرستان کاهش داد.

وی ادامه داد:در طول یکسال گذشته 24804 فقره پرونده در حوزه های مختلف تشکیل شده بود که خوشبختانه با تلاش همکاران 25292 فقره ختم شده اند البته 488 فقره از مجموع پرونده های خروجی مربوط به سالهای قبل بود.

وی با اشاره به اینکه یکی از چالش های مهم در منطقه مربوط به اراضی ملی است گفت: در سال گذشته 48 فقره پرونده مربوط به تصرف اراضی ملی تشکیل شده بود که توانستیم 50 هکتار را از این طریق آزادسازی کنیم که آمار چشمگیری است.

رضوی یاداور شد: تعداد 4249 فقره پرونده نیز در شوراهای حل اختلاف شهرستان تشکیل شده بود که 4334 فقره خروجی پرونده صورت گرفت و 520 فقره منجر به صلح و سازش شد.

رئیس دادگستری هشترود اظهار داشت: در طول یکسال گذشته 167 فقره پرونده طلاق نیز ثبت شده بود که 153 فقره مختومه شده است.

اسماعیل رحیمی / هشترود 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کدخبر: 904568 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟