فرصت باقی مانده برای ثبت جهانی هگمتانه باید با کارجهادی همراه باشد

به گزارش رکنا از همدان، حجت الاسلام احمد حسین فلاحی در بازدید از سایت تاریخی هگمتانه، اظهار داشت: ثبت جهانی هگمتانه می تواند گردشگری همدان را توسعه دهد و از جهات مختلف اعم از اقتصادی اجتماعی فرهنگی سیاسی و… تاثیر گذار باشد.

وی با بیان اینکه با ثبت جهانی آثار تاریخی جهانیان با تمدن و هویت ایران عزیزمان بیشتر آشنا می شوند، بیان کرد: چرا تاکنون همدان با این پیشینه تاریخی نتوانسته در لیست آثار جهانی بدرخشد؟ بر همین اساس اعتقاد داریم ثبت جهانی هگمتانه سالها پیش باید اتفاق می افتاد اما بازهم دیر نشده و می توان با کار جهادی این پرونده را به نتیجه رساند.
وی همچنین افزود: در بخش ملی برای ثبت جهانی هگمتانه پیگیر جذب بودجه‌ هستیم اما تاکنون هم اعتبارات خوبی از محل سفر ریاست جمهوری و شهرداری همدان در این خصوص هزینه شده است.
وی با اشاره به اینکه بخشی از رفع موانع نیازمند اعتبار است و بخش دیگر به هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف نیاز دارد، تامید کرد: باید همه دست به دست هم دهیم تا همدان برای بازدید ارزیابان یونسکو آماده شود.
فلاحی با بیان این موضوع که جاذبه‌های توریستی_تاریخی زبان مشترک جوامع بشری است، گفت: جاذبه‌های طبیعی و تاریخی همدان را با این ویژگی‌های ممتاز به دور از هرگونه انحصارطلبی می‌توان در جهان مطرح و زمینه را برای سرمایه‌گذاران آماده کرد.
وی یکی از مهم‌ترین مولفه‌های گردشگری را درآمدزایی و تولید برشمرد و اظهار امیدواری کرد که مسئولان و مدیران در جهت پیشبرد اهداف برای ثبت جهانی هگمتانه با تمام توان در این عرصه تلاش کنند تا این رویداد مبارک که منفعت اصلی آن برای مردم و جامعه است به سرانجام برسد و همه شاهد رونق صنعت گردشگری استان باشند.

 

کدخبر: 903737 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟