کاهش 39 درصدی جرایم ارتشاء و اختلاس در قزوین

به گزارش رکنا ازقزوین، علی شعبانی به مناسبت هفته قوه قضاییه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر قزوین اظهار کرد: در سال گذشته ۶۸ درصد از پرونده‌های معوق که دارای عمر طولانی بودن مورد رسیدگی قرار گرفت و با اقدامات صورت گرفته جرایم مربوط به ارتشاء و اختلاس هم ۳۹ درصد کاهش پیدا کرد.

وی افزود: علی رغم کمبود نیروی انسانی و مشکلاتی که در مجموعه قضایی وجود دارد در سال گذشته بیش از ۲۶۴ هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت.

شعبانی ادامه داد: بیش از ۷۱ درصد از این پرونده‌ها در دادگستری رسیدگی شد و همچنین ۵۴ درصد از پرونده های ورودی به شورای حل اختلاف منجر به صلح و سازش گردید، که بالاتر از میانگین کشوری می باشد و استان قزوین را جزو استان های برتر در این زمینه قرار داده است.

رییس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: در راستای حفظ منابع طبیعی بیش از ۷۳۵ هکتار از اراضی و ۱۲ هکتار از حریم و بستر رودخانه ها آزادسازی شد و ۲۶۴ حلقه چاه غیرمجاز انسداد و منسوب المنفعه گردید.

وی بیان کرد: در راستای حمایت از تولید ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی از ۹۷ واحد صنعتی و تولیدی رفع مشکل شد و  با حل موانع ۵۲ واحد احیاء و به چرخه تولید بازگشت.

شعبانی اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۹۳ درصد از اوراق به صورت الکترونیک ابلاغ گردید و آن ۷ درصد باقی مانده اند هم به دلیل این بود که مردم فاقد ثنا بوده‌اند، توصیه ما این است که مردم در جهت تسریع در روند دادرسی و اطلاع رسانی نسبت به ثبت نام در سامانه ثنا اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: در سال گذشته در ۱۷ پرونده فساد ۵۵ نفر مورد تعقیب قرار گرفتند.

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: در راستای افزایش ارتباط با عموم جامعه بیش از ۱۴۵ میز خدمت و بیش از ۲۸ هزار ملاقات مردمی توسط مجموعه قضایی در سال گذشته در استان قزوین صورت گرفت.

 

منبع:روابط عمومی دادگستری قزوین

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 903186 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟