سومین جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه نظرکهریزی در سال ۱۴۰۲ برگزار شد

به گزارش رکنا از هشترود؛ ابراهیم  بصیری بخشدار نظرکهریزی در این جلسه  به فلسفه وجودی شورا اشاره کرد  و افزود: از اصل های وجودی شورا و مشارکت این است که با هدف تبادل نظر و مشارکت و هماهنگی بخشی بین نهاد ها در شورای آموزش و پرورش گام برداریم.

رئیس شورای آموزش و پرورش نظرکهریزی جایگاه آموزش و پرورش را در کشور با اهمیت دانست و گفت: آموزش و پرورش اصلی ترین زیر ساخت توسعه پایدار و همه جانبه کشور است که خواستار هماهنگی و همکاری تمامی ادارات با آموزش و پرورش که بطن جامعه را تشکیل می دهد را شد.

بصیری با بیان اینکه رسانه در منطقه باید فعال باشد، افزود: امروزه عملکرد تمامی ادارات باید در عموم دید مردم قرار بگیرد که به دلیل عدم وجود رسانه در منطقه گلایه کرد.

بخشدار نظرکهریزی با بیان اینکه رسانه باعث مطالبه گری مردم می شود که روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه نظرکهریزی در این عرصه بخوبی عمل نموده است و همواره عملکرد مجموعه آموزش و پرورش نظرکهریزی را به تصویر کشیده است.

وی از مدیریت جهادی در عرصه پروژه های عمرانی و مدرسه سازی در منطقه نظرکهریزی تشکر کرد و افزود: ۱۷ مدرسه در حال احداث و ۳ پروژه ورزشی چمن مصنوعی در منطقه کار جهادی است که آموزش و پرورش به شعار ما می توانیم عمل کرده است.

بخشدار نظرکهریزی خواستار فعال شدن ستاد اسکان مسافران تابستانی در منطقه نظرکهریزی شد و افزود: برنامه ریزی برای پذیرش مسافران تابستانی به بهترین شکل ممکن و تکریم مسافران در اولویت کاری باشد.

وی از اختصاص سالن ورزشی شهر نظرکهریزی در شیفت صبح برای دانش آموزان بصورت رایگان خبر داد و افزود: تلاش تمامی ادارات باید برای شکوفایی منطقه باشد که برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی و فضای مجازی سالن ورزشی شهر نظرکهریزی را در اختیار دانش آموزان قرار می دهیم.

بصیری با بیان اینکه گروه های معاند با تبلیغ و برنامه ریزی برای به چالش کشیدن افکار دانش آموزان در صدد ضربه زدن به فرهنگ کشور ما هستند، افزود: برنامه ریزی برای دانش آموز انقلابی و متدین به دست معلمان دلسوز ایران اسلامی اتفاق می افتد که معلمان با صمیمیت و همدلی بصورت شبانه روزی برای پرورش و تربیت دانش آموزان که آینده کشور را تشکیل می دهند، تلاش می کنند.

وی در پایان از اختصاص جدول برای زمین ورزشی چمن مصنوعی دبیرستان شبانه روزی فاطمه الزهرا توسط بخشداری خبر داد و خواستار هماهنگی جهت هر چه بهتر انجام شدن برای برنامه های عید قربان و غدیر شد.

مدیریت آموزش و پرورش نظر کهریزی ؛

در هفته دولت امسال، ۵ مدرسه و ۳ زمین ورزشی چمن مصنوعی در منطقه نظرکهریزی افتتاح خواهند شد.

 

در ادامه جلسه رضایی مدیر آموزش و پرورش و  دبیر این جلسه  از اختصاص تجهیزات به خوابگاه های مدارس شبانه روزی خبر داد و افزود: خوابگاه‌های شبانه روزی نیاز به توجه ویژه دارند و لذا در این خصوص با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در سال ۱۴۰۲ ساماندهی و بهسازی خوابگاه‌ها از نظر تجهیزات و محوطه سازی در اولویت کاری است.

وی گفت: نهضت بزرگ تعمیر و تجهیز و نقاشی ۲۱ مدرسه در منطقه نظرکهریزی با همکاری گروههای جهادی، بسیج سازندگی و دانش آموز محور در تابستان سال ۱۴۰۲ در قالب قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی اجرا خواهد شد.

رئیس دستگاه تعلیم و تربیت نظرکهریزی به استفاده از ظرفیت گروه های جهادی و از طریق قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در راستای رفع مشکلات مدارس بیان کرد: هدف گذاری در قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر انجام اقدامات تنظیم گری و تسهیل گری و سوق دادن فعالیت های جهادی در حوزه مدارس به سمت اقدامات محتوایی است.

زیداله رضایی رئیس آموزش و پرورش نظرکهریزی از نوسازی و برچیده شدن ۵ مدرسه کانکسی در بخش نظرکهریزی تا مهر امسال خبرداد و افزود: این مدارس در مراحل تکمیل و پایانی ساخت و ساز هستند که در هفته دولت امسال، ۵ مدرسه و ۳ زمین ورزشی چمن مصنوعی در منطقه نظرکهریزی افتتاح خواهند شد.

وی در راستای جذب خیرین برای ایجاد مدارس نوساز اشاره داشت و بیان کرد: هم اکنون آموزش و پرورش منطقه نظرکهریزی دارای ۱۷ پروژه عمرانی و ۳ پروژه زمین ورزشی چمن مصنوعی می باشد.

دبیر شورای آموزش و پرورش نظرکهریزی در خصوص ثبت نام دانش آموزان و نیز ثبت سفارش کتب درسی نیز گفت: ثبت نام دانش آموزان یکی از مهم ترین ماموریت های آموزش و پرورش است که در صدد هستیم در اول مهر هیچ کلاسی بدون معلم و هیچ دانش آموزی بدون ثبت نام و کتب درسی نباشد.

وی به غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان نیز اشاره داشت و بیان کرد: ۲۰۰ نفر از دانش آموزان در رشته های فوتسال، والیبال، تنیس روی میز، کلاس های قرآنی و کلاس های خیاطی در کلاس های تابستانی مدارس شهری و روستایی ثبت نام کرده اند.

رضایی به بانشاط بودن برنامه های اوقات فراغت اشاره کرد  و افزود: تربیت بدون توقف از اهداف برنامه های اوقات فراغت در فصل تابستان برای دانش آموزان است که می توانیم در راستای این برنامه، استعدادیابی در زمینه های مختلف بین دانش آموزان انجام دهیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه دانش آموزان سرمایه بزرگ و اصلی کشور هستند و بایستی آنان را با برنامه ریزی های خاصی به سوی اهداف عالی هدایت کرد، خاطر نشان ساخت: برنامه های اوقات فراغت در منطقه نظرکهریزی طی برنامه ریزی خاصی در 6 محور در اولویت کاری آموزش و پرورش منطقه قرار دارد که مهارت های ارتباطی هدایتی معرفتی، مهارت استفاده صحیح از وسایل ارتباط جمعی، مهارت فعالیت های فرهنگی، هنری و برنامه های نشاط آور، مهارت های حرفه ای و شغلی، مهارت های اقتصادی و بازاریابی، مهارت های ورزشی و سلامت و مهارت های علمی و پژوهشی از جمله این محور ها می باشند که برای دانش آموزان منطقه برنامه های متنوع در نظر گرفته شده است.

وی در پایان از اقدامات لازم برای حفظ و نگهداری اموال مدارس و همچنین امنیت فیزیکی مدارس برای تابستان ۱۴۰۲ در مدارس روستایی خبرداد و خواستار همکاری بیشتر دهیاران و شورای اسلامی روستاها در تحویل مدارس برای تدابیر لازم برای حفظ و نگهداری اموال مدارس و همچنین امنیت فیزیکی مدارس شد.

وی در خصوص ایجاد رشته برق صنعتی در هنرستان شهید رضایی نیز  گفت: همکاری و مکاتبات با اداره فنی حرفه ای و کاردانش اداره کل آموزش و پرورش استان انجام شده است و با توجه به مهارتی بودن رشته و نیازهای منطقه، در تلاش برای ایجاد این رشته در هنرستان منطقه هستیم.

این نشست پس از بحث و گفت وگو و اتخاذ تصمیمات لازم در خصوص دستور کار نشست خاتمه یافت.

اسماعیل رحیمی / هشترود 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کدخبر: 902797 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟