سیل ۳۱۰ واحد مسکونی روستایی را تخریب کرد

به گزارش رکنا از اردبیل، کمال‌الدین میرجعفریان اظهار کرد: در سه ماه اخیر با تنوع حوادث طبیعی و رخداد‌های انسان ساز از برف و یخبندان گرفته تا گرد و غبار و جاری شدن سیل را در منطقه شاهد بودیم که خسارت‌های هنگفتی را به مناطق مختلف استان اردبیل وارد کرده است.

وی تصریح کرد: با جمع بندی آمار و ارقام نهایی خسارت‌های وارد شده بر اثر این حوادث، گزارش‌ها به وزارت کشور، جهاد کشاورزی و برنامه و بودجه ارسال شده تا شاهد پرداخت خسارت به حادثه دیدگان باشیم.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل با بیان اینکه سیل مداوم و پی در پی یک ماه اخیر به صورت روزانه بیشترین خسارت را در گرمی، انگوت و بیله سوار بر جای گذاشته است، گفت: وزیر کشور به همراه رئیس مدیریت بحران و رئیس بنیاد مسکن در ۲ روز گذشته میهمان شهر‌های سیل زده بودند تا از نزدیک خسارت‌ها ارزیابی و جمع بندی نهایی شود.

میرجعفریان افزود: در حوادث سیل اخیر بیش از ۳۱۰ واحد مسکن روستایی خسارت کلی دیده و با تخریب آن‌ها باید عملیات ساخت و ساز انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ۶ هزار و ۵۰۰ واحد نیز نیاز به تعمیر و بازسازی دارند که بنیاد مسکن با آواربرداری و شروع عملیات احداث سعی دارد تا قبل از آغاز فصل سرما این واحد‌ها را احداث و تحویل دهد.

میرجعفریان اضافه کرد: از امروز کارشناسان مرکز پژوهش بنیاد مسکن در منطقه مستقر شده اند تا در روستا‌های مختلف جانمایی مناسب برای ساخت واحد‌ها را انجام دهند که انتظار می‌رود با راهکاری پیشگیرانه ساخت و ساز‌های ایمنی را در روستا‌ها شاهد باشیم.

وی بیان کرد: با دستور وزیر کشور، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی حضرت امام مکلف شدند تا برای ساخت واحد‌های آسیب دیده سیمان و میلگرد را به صورت رایگان تأمین کنند.

 

کدخبر: 902364 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟