کاهش 30 درصدی مصرف برق در ادارات/ افزایش پایداری برق در استان

ابوالفضل اسدی در گفتگو با خبرنگار رکنا در یزد، با بیان اینکه  پیک بار استان از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹۳۵ مگاوات بوده است، افزود:  البته در هفته اول خردادماه به دنبال افزایش زودهنگام دمای هوا، مصرف برق در کشور به شدت افزایش یافت و به ۶۱ هزار و ۹۱۷ مگاوات رسید.

وی با بیان این که ۷۵ درصد برق مصرفی استان صنعتی، ۱۱ درصد خانگی، ۷ درصد کشاورزی و ۷ درصد مربوط به سایر مصارف است، گفت: این نسبت معمولاً در تابستان تغییر می‌کند و به منظور گذر از پیک بار، سهم بخش صنعت تا حدود ۶۰ درصد نیز کاهش می‌یابد.

اسدی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته از چهار ماه قبل برای گذر از پیک بار امسال، گفت: از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این رابطه اجرای طرحهای پیک بار موظفی برق استان بوده که شامل ارتقای ظرفیت پستهای انتقال و فوق توزیع استان به  ۱۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات و افزایش سهم تولید برق خورشیدی استان به ۹۹ مگاوات از مجموع ۲۸۰۰ مگاوات ظرفیت نامی تولید برق استان یزد بوده است.

افزایش پایداری برق در یزد

وی افزود: علاوه بر اتمام طرحهای پیک بار سال جاری که برق پایدارتری را برخی شهرستانها مانند مهریز به همراه خواهد داشت، سرویس و نگهداری شبکه نیز به رغم محدودیتهای قطعات ناشی از تحریم‌ها در استان به صورت کامل انجام شده است.

وی از دیگر این اقدامات به بررسی وضعیت بار و انرژی مشترکین و مکاتبه و پیگیری از توانیر و شرکت مدیریت شبکه و ارائه چالشها و مشکلات صنایع مختلف به منظور افزایش سققف پیک مصرف استان در راستای کاهش محدودیتهای صنایع،‌ مکاتبه با صنایع بزرگ به منظور تامین بخشی از انرژی مصرفی از انرژی های تجدید پذیر ماده ۱۶ قانون دانش بنیان و پیگیری ایجاد مولدهای خود تامین توسط مشترکین برای ایام اوج بار، اشاره کرد.

مدیر عامل برق منطقه‌ای یزد تاکید کرد: مهمترین خسارت ناشی از قطع برق برای صنایع، قطع بی‌برنامه برق است که در این رابطه خوشبختانه با مشارکت صنایع استان در سال گذشته حتی یک مورد قطعی برق در استان یزد نداشتیم.

یزد/ سمیه گلابگیریان

کدخبر: 901719 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟