سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در تخصیص اعتبارات تبصره 16 تقدیر شد

به گزارش رکنا از کردستان؛  ارسلان ازهاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اشاره به پرداخت تسهیلات کم بهره از محل اعتبارات تبصره 16 به فعالان هنرهای سنتی و صنایع دستی برای نخستین بار در استان کردستان گفت : در راستای کمک به نگهداشت مشاغل موجود و ایجاد اشتغال پایدار در حوزه های مختلف صنایع دستی و گردشگری از محل اعتبارات تبصره 16 بالغ بر 1085 میلیارد ریال اعتبار به فعالین این حوزه تخصیص داده شده است که می تواند گامی موثر در راستای کمک به رونق تولید و زمینه ساز ایجاد اشتغال در این حوزه باشد .

ازهاری با اشاره به لزوم تسریع در فرآیند معرفی و پرداخت تسهیلات تبصره 16 افزود : دستگاه های اجرایی و بانک های عامل در سطح استان فقط تا پایان تیرماه فرصت دارند تا نسبت به جذب و پرداخت اعتبارات لازم از این محل به متقاضیان و واجدین شرایط استفاده کنند که لازم است بانک عای عامل و دستگاه های اجرایی ذیربط با تلاش ، جدیت و اهتمام لازم نسبت به جذب 100درصدی این اعتبارات اقدام نمایند .

در ادامه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان سهم استان از محل اعتبارات تبصره 16 را 18077 میلیارد ریال اعلام کرد و در خصوص نحوه توزیع اعتبارات تبصره 16 بیان داشت : توزیع اعتبارات بند (ب) تبصره 16 با طرح در هفتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال گذشته و تصویب کلیه اعضاء در میان 16 دستگاه اجرایی به تناسب نحوه فعالیت و جامعه هدف زیر مجموعه توزیع شد که امیدواریم با جذب کامل اعتبارات مذکور شاهد رونق اشتغال و ایجاد مشاغل جدید در سطح استان باشیم .

در پایان این مراسم جمعی از هنرمندان ، صنعتگران ، فعالان هنرهای سنتی و صنایع دستی به پاس توجه ویژه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان به حوزه صنایع دستی و گردشگری این استان با اهداء لوح تقدیر از ارسلان ازهاری تجلیل کردند .

گفتنی است به پیشنهاد رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان در هفتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال گذشته توزیع اعتبارات بند (ب) تبصره ١٦ از ٥ دستگاه اجرایی به جامعه هدف ١٦ دستگاه اجرایی از جمله پارک علم و فناوری ، آموزش فنی و حرفه ای ، میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و .... افزایش یافت .

کویستان عبدالحکیمی/کردستان

کدخبر: 901452 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟