در سال گذشته بیش از 960 میلیارد ریال اعتبار به شهرستان بانه تخصیص داده شد

به گزارش رکنا از کردستان؛ ارسلان ازهاری در دومین جلسه شواری اداری شهرستان بانه با محوریت برگزاری یادواره کشوری شهدای 15 خرداد سال 1363 شهرستان بانه اظهار داشت: در سال گذشته در راستای شفاف سازی و نظارت بر روند اجرای پروژه های عمرانی در شهرستان ها تخصیص اعتبار هر شهرستان به فرمانداران و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ابلاغ شد که این اقدام در نوع خود بی نظیر و برای اولین بار در استان کردستان انجام شد.

وی با تاکید بر رعایت عدالت و ساز و کار قانونی لازم جهت تخصیص اعتبار در سطح شهرستان افزود : خوشبختانه با حمایت های صورت گرفته توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و پیگیری های استان ،  اعتبارات تخصیص یافته در سال گذشته عمدتاً به صورت نقدی بود و به حساب کلیه دستگاه‌های اجرایی واریز شده است که ضروری است فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی سطح استان نیز در راستای هزینه کرد این اعتبارات تخصیص یافته با رعایت قوانین و مقررات ، صرفه جویی های اقتصادی ، رعایت اولویت بندی های صورت گرفته در هزینه کردها و جلوگیری از برگشت اعتبار قبل از موعد مقرر و حداکثر تا 31 شهریور ماه اقدام نمایند .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اشاره به تخصیص 80 درصدی اعتبارات شهرستان بانه در سال گذشته گفت: از مجموع 1 هزار و 230 میلیارد ریال از اعتبارات مصوب شده به شهرستان بانه بیش از 960 میلیارد ریال تخصیص یافت .

وی با اشاره به نام‌گذاری سالجاری از سوی مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) به نام سال" مهار تورم و رشد تولید " اظهار داشت: شهرستان بانه با دارا بودن مزیت های فراوان نسبی در حوزه های مختلف اعم از گردشگری ، مرز و ... دارای شرایط ویژه جهت تولید است که امیدواریم موضوع ایجاد منطقه آزاد اقتصادی این شهرستان در کمترین زمان ممکن به نتیجه مطلوب رسیده و زمینه ساز جذب و فعالیت سرمایه گذاران در این شهرستان گردد.

ازهاری در خصوص فعال سازی واحد های صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل نیز بیان داشت: فعال سازی واحدهای صنعتی و تولیدی راکد نیز باید پیگیری شود و مشکلات این واحدها برطرف و فعال شوند.

در پایان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان با اشاره به پروژه سالن ورزشی 1200 نفری شهرستان بانه نیز گفت: در سال گذشته 30 میلیارد ریال تخصیص 100 درصدی از محل اعتبارات استانی و 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی سازمان ورزش و جوانان به این پروژه اختصاص یافته است که لازم است کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اعتبارات لازم را برای اتمام این پروژه به عنوان یکی از پروژه های دارای اولویت لحاظ نماید و امیدواریم این پروژه نیز در کوتاه ترین زمان ممکن تکمیل و تقدیم جوانان شهرستان بانه گردد.

 

کویستان عبدالحکیمی/کردستان

 

کدخبر: 895343 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟