کسب رتبه پنجم اصفهان در کاهش تلفات رانندگی در بین استان‌های کشور

به گزارش رکنا از اصفهان؛ معید ذهبیون اظهار کرد: در ۱۲۶امین نشست ویدئو کنفرانس کمیسیون ایمنی حمل ونقل راههای کشور که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، استان اصفهان موفق شد با کاهش ۱۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رتبه پنجم کاهش تلفات ناشی از تصادفات در طرح نوروزی ۱۴۰۲ را در کشور کسب کند.

وی افزود: در این نشست مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی از عملکرد و تمهیدات صورت گرفته توسط اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان قدردانی کرد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک استان اصفهان؛ طرح کنترل و نظارت بر حمل و نقل عمومی جاده ای، ممیزی ایمنی از قطعه های ناایمن راه‌های برون شهری استان، آموزش محتوای ایمنی و ترافیک به کاربران جاده ای، تهیه و نصب علایم و تجهیزات ایمنی و نیز خرید و توزیع اقلام ایمنی کاربران جاده ای را از اقدامات این اداره جهت کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای برشمرد.

ذهبیون تصریح کرد: طرح کنترل و نظارت بر حمل و نقل عمومی جاده ای به منظور کنترل اضافه تناژ و حمل بار بدون بارنامه در سطح محورهای استان اجرا می شود و در این طرح پس از کشف تخلف، با هماهنگی دادستانی، پلیس راه و اداره کل صمت استان، برخورد لازم با راننده و صاحب بار صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: شناسایی عیوب و نواقص ۲۰ نقطه از محورهای استان در پروژه ممیزی ایمنی از قطعه های نا ایمن راه های برون شهری استان انجام شد. تعیین مختصات ۲۰ نقطه منتخب، شناسایی عیوب و نواقص هر قطعه، برآورد سطح ریسک هر یک از قطعات و ارائه راهکارهای اصلاحی از اقدامات انجام شده در این پروژه است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان  بیان کرد: در طرح آموزش محتوای ایمنی و ترافیک به کاربران جاده ای، با اعزام مربی با سابقه دانشگاهی جهت آموزش به کاربران جاده ای، آموزش در مراکز مهم جمعیتی و نیز تعمیر روشنایی موتور سیکلت ها، محتوای ایمنی و ترافیک به کاربران جاده ای آسیب‌پذیر آموزش داده می‌شود.

معید ذهبیون خاطر نشان کرد: تهیه و نصب علایم و تجهیزات ایمنی از جمله تابلوهای مدیریت سرعت و گاردریل در سطح محورهای استان با اعتباری بالغ بر ۱۷میلیارد ریال و نیز خریداری اقلام ایمنی مانند کلاه ایمنی و شبرنگ مجموعا به ارزش ۶.۵ میلیارد ریال و توزیع بین کاربران جاده ای آسیب‌پذیر از دیگر اقدامات اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان بوده است.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 901222 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟