وزارت اقتصاد با رویکرد پیشگیری از وقوع حوادث در زمینه تصادفات جاده ای برنامه ریزی جدی داشته باشد

به گزارش رکنا ازقزوین، محمدمهدی اعلایی در جلسه شورای ترافیک استان گفت: هر تصادفی که در جاده ها رخ می دهد علاوه بر تبعات سنگین اقتصادی چه در موارد فوت چه در موارد جرحی تبعات مختلف اجتماعی دارد و همه ما مسئولیم حتی در قبال کاهش یک تصادف اقدامات لازم را پیگیری کنیم.

مقام عالی دولت در استان افزود: آمارها نشان می دهد که در طول سال گذشته تصادفات خسارتی در استان ما 63 درصد رشد داشته است، با توجه به گران شدن وسایل نقلیه همین تصادف های خسارتی هم می تواند بسیاری از خانواده ها را دچار مشکلات پیچیده کند.

اعلایی با اشاره به توفیقات خوبی که در کنترل  تصادفات در ایام نوروز محقق شد تاکید کرد: کنترل ترافیک و کاهش تصادفات نیاز به اقدامات تحولی و همراه با خلاقیت و ابتکار دارد که استفاده از گروه های جهادی در این زمینه یکی از موارد موفق بود که استان قزوین توانست به عنوان مبتکر این طرح از ظرفیت های مردمی برای این امر خطیر استفاده کند.

این مسئول خاطر نشان کرد: جمع بندی ها نشان میدهد حضور این نیروهای جهادی اثر محسوسی در کاهش تصادفات داشته است، می توان با ارائه تقویم زمانی در ایام تعطیلات آخر هفته یا تعطیلات خاص که ترددها مانند ایام نوروز بیشتر می شود از کمک این نیروهای جهادی بهره جست.

استاندار در ادامه با تعیین ضرب الاجل برای تشکیل کارگروه ویژه تا نیمه تیر ماه تاکید کرد: این کارگروه باید تا تاریخ یاد شده دلایل کارشناسی وقوع دو تصادف اخیر اتوبوس را مشخص کند، ضمن این که لازم است مسئولان مربوطه با مدیریت معاون عمرانی استاندار بازدید میدانی منجر به اقدام از مسیرهای پر حادثه داشته باشند تا شاهد وقوع اتفاقات این چنینی مخصوصا در وسایل نقلیه عمومی نباشیم.

 استاندار افزود: آمارها نشان میدهد که بیشترین تصادفات منجر به فوت در آزادراه های استان رخ می دهد که در این رابطه باید کارگروه ویژه ای با تمرکز بر ترددها در این مسیر تدابیر ویژه ای برای رفع نقاط حادثه خیز داشته باشد.

اعلایی در پایان با اشاره به اهمیت پایش تصویری تاکید کرد: در این زمینه باید حضور بخش خصوصی در بخش های مختلف کنترل ترافیک از جمله تامین دوربین ها تسهیل شود تا برای سرمایه گذاران ورود در این عرصه توجیه اقتصادی داشته باشد.

 

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 899946 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟