راه اندازی اتاق فرماندهی رفع بحران در آبفای استان اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان؛حسین اکبریان با اشاره به رفع بحران شبکه فاضلاب در بزرگراه شهید آقابابایی گفت: گستردگی و قدمت تاسیسات آب و فاضلاب یکی از دلایل وقوع حوادث در هر زمان و مکان در استان است، بنابراین «اتاق فرماندهی مقابله بحران» باید در کارگاه های بحران در سطح استان راه اندازی شود.

وی مدیریت دقیق کارگاه بحران را در رفع دقیق و سریع بحران ها بسیار موثر برشمرد و اظهار داشت: برای رفع هرگونه بحران در ابعاد گوناگون در بخش آب و فاضلاب باید نقشه و سناریوی منحصر به‌فرد تدوین شود و سپس آن را به بهترین شکل ممکن عملیاتی کرد که در این میان چگونگی مدیریت کارگاه بحران نقش به سزایی دارد.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان افزود: مدیریت شرایط بحرانی باید به گونه ای باشد که بتوان با هنرمندی و هوشمندی، با بحران های موجود و تبعات ناشی از آن مقابله کرد و رویکرد پیش دستانه را به مرحله اجرا گذاشت که خوشبختانه آبفای استان اصفهان در مهار و رفع بحران در صنعت آبفا در کشور پیشرو محسوب می شود.

اکبریان مهار حادثه شبکه فاضلاب بزرگراه شهید آقابابایی را موفقیت آمیز خواند و تصریح کرد: با اینکه این حادثه در عمق 12 متر در اتوبان پر تردد به وقوع پیوست اما به دلیل برخورداری آبفا از نیروی انسانی متخصص و باتجربه و همچنین داشتن تجهیزات و امکانات کافی ، توانست این حادثه را در کمتر از 48 ساعت مهار کند.

وی استفاده بهینه از منابع و تجهیزات را مستلزم هماهنگی و همکاری متقابل میان واحدهای مختلف برشمرد و اعلام کرد: واحدهای حراست، روابط عمومی، HSE،GIS ، دفتر بحران و معاونت آب و فاضلاب و سایر بخش های مرتبط در زمان وقوع این حادثه با همکاری و هماهنگی با یکدیگر این حادثه را در حداقل زمان ممکن مهار کردند تا آثار ناشی از وقوع این حادثه را به حداقل کاهش دهند.

بهمن راعی/اصفهان

 

کدخبر: 899918 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟