بی اعتمادی سرمایه گذاران با تغییر مداوم پروژه ها در رشت / نگرانی شورای شهر از 12هزار تن زباله باز در کارخانه کودآلی

به گزارش رکنا از گیلان؛ رئیس شورای اسلامی شهر رشت ظهر امروز شنبه در هشتاد و ششمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت  به مشکلات کارخانه کودآلی شهرداری رشت اشاره کرد و گفت : در حال حاضر بالغ بر 12 هزار تن زباله باز در کارخانه کودالی وجود دارد و این موجب نگرانی اعضای شورا در حفظ سلامت شهروندان شده است .

وی با بیان اینکه محل دفنگاه سراوان در حدود چهل سال پیش به نادرستی تعریف شد، افزود: ما وارث اشتباهات دیگران در این حوزه هستیم و انتظار داریم ورودی زباله به سراوان کاهش پیدا کند و نسبت به برنامه در موضوع دفنگاه سراوان 8 درصد عقب هستیم و محل دفنگاه جدید باید هر چه سریعتر معرفی و تجهیز شود .

کارگرنیا با قدردانی از پیگیری های استاندار گیلان و معاون عمرانی استانداری پیرامون رفع مشکلات دفنگاه سراوان افزود: ان شاءالله با پیگیری های انجام شده مشکلات مربوط به دفنگاه زباله در سراوان در اسرع وقت برطرف شود.

جذب 10 میلیارد تومان اعتبار دولتی به منظور رفع مشکل پسماند رشت

شهردار رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در مورد پسماند جلسات متعددی برگزار شده است اظهار کرد: خواسته نخست مدیریت استان ، رفع مشکل پسماند است و با پیگیری های انجام شده 10 میلیارد تومان اعتبار دولتی هفته گذشته جذب شد.

رحیم شوقی با بیان اینکه برای مدیریت پسماند الگویی را تعریف کرده ایم افزود: تا پایان آبان ماه سال جاری ، زباله های سطح شهر تماما مدیریت و پردازش می شود و رئیس شورا نکاتی که درباره دفنگاه سراوان اعلام کرد ، کاملا بحق است.

وی با تاکید به اینکه مدیر جدید پسماند رشت از نیروهای پر تلاش است بیان کرد: بنده ۲۴ ساعته در خدمت اعضای شورا به منظور رفع مشکلات شهر هستم و در تلاشیم تا با افزایش جذب اعتبارات دولتی بتوانیم بخشی از منابع مالی مورد نیاز پروژه های عمرانی را تامین کنیم.

شهردار رشت با اشاره به اینکه تا کنون ما بین شورا و شهرداری تعامل خوبی برقرار بوده است، گفت : معتقدم رفع مشکلات نیازمند تعامل شورا و شهرداری است.

بی اعتمادی سرمایه گذاران با تغییر مداوم پروژه ها 

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به اینکه شورا به استناد نظرات شهرداری رشت با لایحه ایجاد گذر خوراک در بوستان ملت رشت موافقت کرده است، اظهار کرد: شورا در ابتدا با این موضوع موافق نبود اما با اصرار شهرداری رشت، در نهایت شورا با این لایحه موافقت کرد و زمانی که شورا لایحه ای را مصوب می کند برای شهرداری رشت لازم الاجرا است .

محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه تعویض مداوم پروژه ها موجب بی اعتماد شدن سرمایه گذاران می شود، افزود: این پروژه مدتهاست که مطرح شده است و حالا نیز با توجه به اینکه در تیرماه دومین سالانه رشت در حال برگزاری است باید این گذر در اسرع وقت احداث شود.

مرجان گودرزی /گیلان 

کدخبر: 899666 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟