مجموعه مدیریتی استان نسبت به احیای دشت قزوین تمرکز جدی دارد

به گزارش رکنا ازقزوین، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در جلسه قرارگاه صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچه سازی اراضی کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: در ابتدای دولت سیزدهم و زمانی که بحث سند دار کردن اراضی کشاورزی استان در کانون توجه قرار گرفت،  قزوین در رتبه ۲۷ کشور قرار داشت ولی امروز و با گذشت کمتر از 2 سال استان در رتبه ششم سند دارکردن اراضی کشاورزی و در رتبه نخست رفع تداخلات اراضی قرار دارد.

وی با بیان اینکه آمار گویای خدمات دست اندکاران استان قزوین در این زمینه است، افزود: تثبیت اراضی کشاورزی نشان دهنده این است که مجموعه مدیریتی استان قزوین نسبت به دستور رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور مبنی بر احیای دشت قزوین تمرکز جدی دارد و به دنبال بهره وری بیشتر کشاورزی در این دشت حاصل خیز می باشد.

اعلایی با بیان اینکه حفظ کاربری کشاورزی یکی از مسئولیت های جدی مسئولان استان است، اضافه کرد: یکی از عواملی که می تواند منجر به رشد تولید و کاهش قیمت تمام شده در حوزه کشاورزی شود، تثبیت کاربری اراضی کشاورزی است که  در این زمینه باید اقدامات مختلفی انجام داد.

استاندار قزوین اظهار داشت: امیدواریم با تلاش و پیگیری موضوعات مختلف و با توجه به ظرفیت های انسانی استان در عرصه های ملی بتوانیم گام های تعالی و پیشرفت استان را با سرعت بیشتری برداشته و ظرفیت های استان را بیش از پیش در سطح کشور معرفی کنیم.

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 899051 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟