ظرفیت وجودی امام(ره) و اندیشه ایشان همچون خورشیدی درخشید و دنیا را به خود مجذوب کرد
به گزارش رکنا ازقزوین، سید علی قاسم زاده در رویداد بین‌المللی گستره جغرافیایی اندیشه امام خمینی (ره) که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار کرد: از پیامبر(ص) در چند روایت از اهل سنت نقل شده و افراد بسیاری شنیده‌اند که خداوند برای امت در هر صدسال شخصی را مبعوث می‌کند که دین امت را احیا می‌کند و من براین باورم که یکی از مصداق‌های واضح حدیث پیامبر (ص) امام راحل(ره) هستند که کمتر کسی است که بتواند در دوره معاصر، ارزش و اهمیت نگاه امام و بروز و ظهور امام را کتمان کند.

photo_۲۰۲۳-۰۵-۳۱_۱۳-۲۳-۵۳

وی افزود: علت جهانی شدن امام  هم به سبب ابعاد وجودی و شخصیتی حضرت امام(ره) است و هم اندیشه های ناب و نظریه پردازی متناسب برای حکمرانی موفق در جامعه اسلامی  است. در حقیقت امام  در برابر شیوه های حکومت داری و مدیریت در دوره جدید نظریه ای تازه در سپهر سیاسی معاصر ارائه کرد که زمینه ساز شکل گیری تمدن جدید اسلامی شده است.

وی ادامه داد: از دیدگاه شخصیتی تمام دوستان امام جامع اضداد و جامع الاطراف است ؛ چراکه فقاهت، عرفان، فلسفه، کلام ، اخلاق و سیاست را در کنارهم جمع کرده است و شاید کمتر کسی در دوران معاصر وجود داشته باشد که ابعاد وجودی و فکری اش به وسعت و گستره فکری و شخصیتی امام باشد و شرح صدری که در قرآن کریم از نشانه های مدیریت آمده از  مصداق‌های واجدان آن در دوره معاصر خود حضرت امام(ره) است.

نماینده عالی وزارت عتف در استان عنوان کرد: از دیدگاه دیگر، امام(ره) بنیانگذار نهضتی شد که همواره در حال زایش است؛ به این معنا که دائما از دل این مکتب  و نهضت مکاتب مختلفی درحال ظهور و بروز است که یکی از بارزترین آنها مکتب حاج قاسم است و به سرعت ساحت فکری ملت های آزاده و ضد استعمار جهان را دربرگرفته و این نفوذ  استمرار خواهد یافت.

وی در ادامه بیان کرد: قطعا تمام دوستان می‌دانند که حاج قاسم برآمده از مکتب حضرت امام(ره) است و اگر امام خمینی(ره) نبود حاج قاسمی هم امروز نبود که ما به آن افتخار کنیم.

photo_2023-06-01_01-16-16

این مسئول ادامه داد: اما با همه این ها، مهم‌ترین نقشی که اندیشه امام(ره)  دارد؛ ارائه نظریه سیاسی حکمرانی اسلامی ؛ یعنی مردم سالاری دینی است و فکر می‌کنم پس از ملاصدرا در جامعه اسلامی نظریه پردازی به تاثیر و اقتدار امام دیده نشده است. در واقع همین نقش آفرینی و عمق اندیشگانی امام است که او را در دنیا شناسانده است. شخصیت برجسته امام بی آنکه بتوانیم به خوبی تبیین کنیم سراسر جهان را متاثر ساخت در حالی که  ما در باب شناساندن امام کم‌کاری کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: ظرفیت وجودی امام(ره) و اندیشه ایشان همچون خورشیدی درخشید و مردم آزاده دنیا را به خود مجذوب کرد. برما بویژه دانشگاهیان و همه دلسوزان انقلابی است که برای شناساندن امام(ره) به نحو شایسته و بایسته بکوشیم و دانشگاه بین المللی امام (ره) یکی از ماموریت‌ها و رسالت‌های خود را همراه با مجموعه های انقلابی و مردمی و حتی دولتی معرفی و تبیین بیشتر امام راحل و روایت صحیح از اندیشه های او می داند. امیدواریم پرچم این نظام حکمرانی و بنایی که امام و شهدا و مجاهدان و مردم برپا کرده اند و با زعامت  و تلاش و هدایتگری های مقام معظم رهبری بر عزتش افزوده شد، به دستان مبارک امام زمان (عج) سپرده شود و به تحقق جامعه آرمانی بینجامد که قطعا همین گونه خواهد شد که وعده خدا تخلف ناپذیر است.

 

لیلا بیگدلی/قزوین

منبع:روابط عمومی دانشگاه بین المللی

کدخبر: 897346 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟