برگزاری جشن توانمندی دو هزار مددجو

به گزارش رکنا ازقزوین،ناصر ظاهری در نخستین رویداد فرصت های شغلی دانش بنیان که در سالن اجتماعت شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) به دنبال ارائه خدمت به نیازمندان و محرومان است.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این همایش کشف استعدادها و آموزش نیروها برای حضور در عرصه کار است چراکه آموزش امر مهمی در زمینه اشتغال است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری جشن توانمندسازی دو هزار مددجو را برگزار می کنیم که با استفاده از ظرفیت های موجود و با تلاش توانسته اند به درآمدی دست پیدا کنند.

وی افزود: در حوزه اشتغال جهت گیری نخستین ارتقای سطح خدمات است تا بتوانم خانواده را دراین مسیر مورد حمایت های مختلف قرار دهیم البته در این فرایند برنامه ریزی برای پایدارسازی اشتغال های ایجاد شده، امر مهمی است که تلاش می شود تا با ارائه مشاوره های لازم بستری فراهم شود که تسهیلات اشتغال زایی موثرتر و مفیدتر واقع شود.

ظاهری عنوان کرد: حفظ جایگاه امداد به عنوان دستگاه برتر در حوزه اشتغال آفرینی و ایجاد ارتباط هرچه بیشتر با واحدهای دانشگاهی برای ارتقای اشتغال زایی از دیگر برنامه های تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه اشتغال دانش بنیان می توان به تحویل پهبادهای کشاورزی و ایجاد نیروگاه های خورشیدی خانگی در مناطق روستایی اشاره کرد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اعلام کرد: سال گذشته در استان قزوین هفت هزار و پنج فرصت شغلی ایجاد شد و در سال جاری نیز ۷۳۶ میلیارد تومان تسهیلات برای پرداخت به متقاضیان اشتغال زایی واجد شرایط در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از این همایش ایجاد پل ارتباطی میان حوزه اشتغال و دانشگاه است تا گام اشتغال زایی با روش های علمی رشد کمی و کیفی پیدا کند چراکه امروز فارغ التحصیلان دانشگاه ها به لحاظ توانایی فنی و عملی در سطح مناسبی نیستند.

ظاهری یادآورشد: با اجرای برنامه های این چنین امیدواریم که جامعه هدف را هرچه بیشتر به سمت مشاغل نوآورانه و فن آور هدایت کنیم و شرکت های دانش بنیان در این مسیر ظرفی های مناسب و روزآمدی دارند.

منبع:روابط عمومی کمیته امداد امام حمینی(ره)

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 897252 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟