خلع ید هشت هکتار اراضی از تصرف سودجویان در اردبیل

به گزارش رکنا از اردبیل،  فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سود جویان ۲۵ فقره زمین در قالب هشت هکتار اراضی را تصرف و در این اراضی اقدام به ساخت و ساز کرده بودند که با اقدام به موقع امور اراضی و نیروی انتظامی خاطیان و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ غلامرضا رضاپور با اشاره به اهتمام اداره کل جهاد کشاورزی اردبیل در مقابله با هرگونه تصرف و تعرض به اراضی ملی و دولتی استان گفت: در اراضی دولتی و ملی عمده اقدامات غیرقانونی مربوط به تعرض، تصرف، تخریب و ساخت و ساز‌های غیرمجاز بوده است که در سال‌های اخیر جلوی آن گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تلاش بر این است آمار زمین‌خواری در این استان به صفر برسد، افزود: زمین‌خواری پدیده شوم و ناپسندی است که اگر قبل از وقوع جرم با قاطعیت برخورد نشود، خسارت‌های جبران‌ناپذیری به اراضی کشاورزی که بطور مستقیم با امنیت غذایی، استقلال و خودکفایی کشور در ارتباط است وارد خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: همه باید احساس وظیفه کنیم و اجازه ندهیم ساخت ویلا‌ها و اماکن مسکونی آن هم صرفا با دید تفریحی، اراضی کشاورزی را به مخاطره بیندازد.

رضاپور گفت: در ۲ سال اخیر یکهزار و ۳۴۵ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در استان شناسایی شده که از این تعداد برای ۸۳ فقره پرونده حکم اجرا صادر شده است.

 

کدخبر: 895693 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟