برگزاری دومین رویداد ملی شهرهای خلاق کشور به میزبانی رشت /افتتاح نخستین دبیرخانه شهرهای خلاق ایران در رشت

به گزارش رکنا از گیلان، فروتن با اشاره به برگزاری دومین سالانه شهر خلاق خوراک   با همت اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان و سازمان شهرداری رشت در  تاریخ اول تیر ماه 1402 طی سه روز گفت :استانهای اصفهان، بندرعباس در حوزه صنایع دستی ، سنندج با گروه موسیقی خود و کرمانشاه نیز در حوزه غذا و شهرکرد نیز به عنوان شهری که در آستانه ی ثبت ملی در سازمان یونسکو قرار دارد،  در این رویداد ملی که به میزبانی رشت برگزار خواهد شد شرکت خواهند کرد.

ایشان با تاکید بر اهمیت این برنامه در حوزه برند سازی و گردشگری استان افزود : دومین سالانه ی شهر خلاق خوراک سر آغازی خواهد بود در جهت   رسیدن رشت به جایگاه ایده آل خود و شناساندن فرهنگ  و غذای محلی این خطه درسطح  ملی و جهانی .

دبیر جشنواره خلاق خوراک رشت  با تاکید بر اهمیت خروجی مناسب این رویداد ملی در  جهت معرفی هر چه بهتر شهر رشت گفت :هدف ما  طی چند سال آینده معرفی این رویداد مهم در سطح ملی و جهانی به عنوان بزرگ ترین  فستیوال سالانه ی  خوراک ایران در رشت خواهد بود  .

وی همچنین؛ دومین سالانه شهر خلاق خوراک را فرصتی مناسب در جهت   معرفی دستاوردها، توانمندی ها و دغدغه ها ی شهرهای خلاق کشور و ایجاد یک  شبکه ملی در حوزه فروش کالاهای شهر های خلاق در سراسر  کشور دانست .

فروتن از افتتاح نخستین دبیرخانه شهرهای خلاق  کشور در این رویداد ملی   در شهر رشت خبر داد و خاطر نشان کرد :این دبیرخانه به صورت ادواری در  شهرهای خلاق  کشور مستقر و مدیریت  خواهد شد .

علیرضا تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت نیز این رویداد مهم را برای رشت و گیلان حائز اهمیت دانست و گفت : گیلان در حوزه های مختلف از جمله  پایتخت شطرنج ایران ،  شهر صنایع دستی،  شهر گردشگری مقاومت و  شهر خلاق خوراک حرفی برای گفتن در سطح ملی و جهانی دارد و ما باید از این  موقعیت ها    در حوزه برند سازی و معرفی شهر رشت و استان گیلان استفاده کنیم .

ایشان همچنین تاکید داشت :در این رویداد  ملی باید تلاش شود که تمامی غذاهای محلی استان به مردم معرفی شود، فراوانی که در  تنوع خوراک و غذای گیلان وجود دارد باید بابی باشد برای حضور گردشگران در استان سرسبز گیلان.

ایشان اهمیت غذا های محلی را همچون زبان و گویش مادری دانست و گفت :این هنر باید از مادران به فرزندان خود سینه به سینه منتقل شود تا نسل های بعدی ما نیز از این همه تنوع،  رنگ  و طعم دلچسب غذاهای اصیل  گیلانی بهره مند شوند. 

مرجان گودرزی /گیلان 

 

 

 

 

 

 

کدخبر: 892970 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟