۱۰۰ میلیارد ریال برای بیمارستان دوم کوهدشت اختصاص یافت

به گزارش رکنا از لرستان؛ علی نیکزاد در جلسه جمع بندی مصوبات سفر به شهرستان پلدختر در جمع خبرنگاران  اظهار کرد: در این سفر با حضور معاون وزارت صمت موضوع آب کارخانه آهک هیدراته پل‌دختر مقرر شد از طریق شرکت آب منطقه‌ای با اختیاراتی که دارد تعیین تکلیف شود و علاوه بر صدور مجوز حفر چاه برای این شرکت، اختیار برداشت آب از رودخانه را داشته باشد.

وی افزود: شرکت ایمیدرو باید فاز نخست طرح احداث مجموعه تولید آهک صنعتی و هیدراته پلدختر را تا هفته دولت سالجاری به بهره‌برداری برساند و پس از افتتاح فاز نخست، مطالعه فنی و اقتصادی فازهای آتی را حداکثر تا ۲ ماه آینده اعلام ـکند.

نایب رئیس مجلس گفت: اداره کل صمت استان نسبت به رفع مشکل اخذ مجوز معادن برای تامین مواد اولیه این کارخانه آهک هیدراته پلدختر را حداکثر تا یک هفته اقدام کند.

نیکزاد بیان کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور باید مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال را برای تکمیل طرح‌های بازسازی هشت دستگاه پل و طرح‌های حوزه راهداری پلدختر تخصیص دهد.

وی به تخصیص مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال برای روکش آسفالت محور اندیمشک به پلدختر اشاره کرد و گفت: مجوز و تامین هزینه اجاره یک اکیپ ماشین‌آلات(به مدت سه ماه) و تخصیص یک‌هزار تن قیر برای طرح‌های آسفالت راه روستایی و فرعی داده می‌شود.

نیکزاد با اشاره به احداث راهدارخانه چم‌گرداب در سالجاری، بیان کرد: راهدارخانه معمولان نیز مشروط به تامین زمین و انتقال سند به نام سازمان احداث می‌شود.

وی با اشاره به احداث یک کیلومتر تخریب شده از محور قدیم خرم‌آباد به پلدختر، افزود: روکش آسفالت ۵۰ کیلومتر از حوزه انتخابیه پلدختر در سالجاری انجام می‌شود.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: به شرط داشتن گواهینامه مورد تایید مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی، جهت کاهش هزینه‌های حمل قیر مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی لرستان و استان‌های همجوار طی امسال و حمایت از واحدهای تولیدی تازه تاسیس و ایجاد اشتغال پایدار، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تبدیل۱۰ ‌هزار تن مواد اولیه قیر(وکیوم باتوم) به قیر را، به شرکت توسعه پترو پالایش خورشید زاگرس (واقع در شهرستان پلدختر) سفارش می‌دهد.

وی با اشاره به حوزه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، عنوان کرد: جهت تکمیل طرح احداث محور پلدختر به خرم‌آباد، با معاونت اجرایی سفر ریاست جمهوری جهت قرار گرفتن این طرح در مصوبات سفر جهت استفاده از اعتبارات مربوطه رایزنی می شود تا استفاده از تهاتر نفت برای قطعه یک مورد پیمان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء همچنان ادامه یابد.

نیکزاد بیان کرد: با پیگیری معاونت هماهنگی عمرانی استانداری، طرح احداث راه‌آهن خرم آباد-معمولان-پلدختر-اندیمشک، در سفر دوم رییس جمهوری کلنگ‌زنی شود.

وی افزود: پیگیری لازم برای استفسار قانون قیمت برداشت مصالح رودخانه‌ای و در صورت نیاز درخواست از شورای عالی فنی برای ترمیم قیمت طرح‌های عمرانی انجام می‌شود.

نایب رئیس مجلس گفت: وزارت بهداشت باید نسبت به رفع مشکل تامین متخصص قلب، متخصص بیهوشی و تامین آمبولانس برای شهرستان پلدختر اقدام کند.

وی عنوان کرد: ۱۵۰ تن قیر به شهرداری پلدختر و ۱۰۰ تن قیر به هر یک از شهرداری‌های سراب حمام، معمولان تخصیص داده می‌شود.

نیکزاد ادامه داد: به هر کدام از شهرداری‌های این حوزه انتخابیه، علاوه بر سهمیه جاری، یک میلیارد ریال کمک مالی پرداخت خواهد شد.

نایب رئیس مجلس بیان کرد: به شرط داشتن گواهینامه مورد تایید مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی، جهت کاهش هزینه‌های حمل قیر مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی استان و استان‌های همجوار،امسال و حمایت از واحدهای تولیدی تازه تاسیس و ایجاد اشتغال پایدار، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تبدیل ۱۴ هزار تن مواد اولیه قیر(وکیوم باتوم) به قیر را، به شرکت توسعه پترو پالایش خورشید زاگرس(واقع در شهرستان پلدختر) سفارش می‌دهد.

وی با اشاره به اختصاص ۲ دستگاه ون به شهرداری معمولان، عنوان کرد: حداکثر تا ۱۰ روز آینده باید مشکل معارض طرح‌های محرومیت‌زدایی ملی و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، از سوی فرمانداری و مسوولان محلی مرتفع شده و این طرح‌ها در اسرع وقت فعال شده و تمامی ۹ طرح و ۲۹ روستا در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری برسند.

وی عنوان کرد: برای تکمیل طرح پمپاژ ایستگاه جایدر، مبلغ یک‌هزار میلیارد ریال از محل ردیف متمرکز و سایر منابع، در سال جاری تامین اعتبار شود و فاز اول این طرح تا آذر ماه به بهره‌برداری برسد.

نایب رئیس گفت: با پیگیری وزارت نیرو، تکمیل عملیات اجرایی ساخت ۲ ایستگاه و پمپاژ واشیان و چم‌مهر در مصوبات سفر دوم رئیس جمهور قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: با پیگیری معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، حداکثر تا یک هفته، برآورد هزینه تکمیل طرح احداث دیوار ساحلی پلدختر توسط بنیاد مسکن برآورد شده و هزینه احداث دیوار ساحلی و گلزار شهدای معمولان توسط شرکت آب منطقه‌ای لرستان انجام شود.

نیکزاد افزود: ستاد مدیریت بحران نیز حداقل ۲ هزار میلیارد ریال برای این سه طرح پیگیری اعتبار خواهد داشت.

وی ادامه داد: جهت حل بخشی از مشکلات توسعه پترو پالایش خورشید زاگرس، معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت باید حداکثر ظرف ۱۵ روز پس از تحویل مدارک و مستندات لازم به شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، مجوز پنج هزار بشکه خوراک درخواستی این مجموعه را حداقل به مدت یکسال تمدید اعتبار کند.

نایب رئیس مجلس اظهار داشت: از محل مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت نیز مبلغ ۵۰ میلیارد ریال برای شهرستان پلدختر و مبلغ ۵۰ میلیارد ریال برای شهرستان معمولان از محل سفرهای استانی ریاست جمهوری پرداخت می‌شود.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 891916 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟