ارجاع ۴۰ پرونده قاچاق به مراجع قضایی استان اردبیل

به گزارش رکنا از اردبیل، دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل در نشست کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، میزان وصولی جریمه در زمینه پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در سال گذشته را ۱۵۷ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: رسیدگی به پرونده‌های بالای ۲ هزار میلیارد ریال در دبیرخانه کمیسیون استان رسیدگی می‌شود.

محمدعلی مجتهدی‌نیا با اشاره به موفقیت‌های کسب شده طی سال گذشته در حوزه دبیرخانه مبارزه با قاچاق استان، این موفقیت‌ها را نتیجه تلاش و همکاری تمام دستگاه‌های عضو ذکر کرد، افزود: در سال گذشته کارگروه فرهنگی و تبلیغات استان اردبیل توانست با ۱۲ برنامه در صدا و هشت برنامه در سیما با موضوعات مختلف در مجموع ۹۴ ساعت و بالای ۱۰ ساعت خبر، رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص دهد.

وی با بیان این که قاچاق موجب رکود تولید می‌شود و مقابله با آن در رشد تولید اثرگذار است، خواستار استمرار همکاری دستگاه‌ها در راستای مبارزه با قاچاق کالا در سال جاری شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل هم در این جلسه با بیان اهمیت مبارزه با قاچاق کالا در رشد تولید و مهار تورم، اتخاذ تدابیر همه‌جانبه در راستای مبارزه با قاچاق کالا را ضروری دانست و گفت: مبارزه با قاچاق کالا در رشد تولید و مهار تورم دارای اهمیت بوده و لازم است در راستای مبارزه با قاچاق کالا تدابیر همه‌جانبه اتخاذ شود.

رضا قاسمیان با بیان اینکه به اینکه به‌منظور پیشگیری از قاچاق کالا و ارز، برنامه‌ریزی و هماهنگی همه حوزه‌های مرتبط لازم بوده و در سال جاری مبارزه با قاچاق با جدیت ادامه می‌یابد، افزود: با برگزاری کارگاه آموزشی برای کاشفان قاچاق کالا و ارز در طول سال، می‌توان علم و اشرافیت قانونی را در حیطه وظایف دستگاه‌ها بالا برد و به‌صورت حرفه‌ای به موضوع نگاه کرد.

وی با اشاره به سرمایه نیروی انسانی، تصریح کرد: تمامی دستگاه‌هایی که به نحوی درگیر امور مبارزه با این پدیده شوم هستند، مطابق ماده ۸ قانون، با تشخیص مراجع قضایی در هنگام انجام ماموریت مورد حمایت قانون هستند.

جلال آفاقی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل هم در این نشست به مسائل کالا‌های ممنوعه پرداخت و بیان کرد: مشکلات نیروی انتظامی و سایر کاشفان قاچاق کالا و ارز باید از بابت نحوه تحویل کالا در اسرع وقت با پیگیری دادگستری و دبیرخانه کمیسیون استان حل شود.

 

 

کدخبر: 891796 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟