در یکسال گذشته ۴۳۰ هزار پرونده قضایی در استان ثبت شده است

به گزارش خبرگزاری رکنا در اردبیل ؛حجت الاسلام کثیرلو رییس کل دادگستری استان اردبیل در جمع خبرنگاران گفت در یکسال گذشته بیش از ۴۳۰ هزار پرونده قضایی در استان ثبت شده است که بیش از هشتاد درصد بیش از استاندارهای کشور است .

وی افزود استاندارد رسیدگی پرونده قضایی یک قاضی یکصد پرونده است که در حال حاضر  ۱۸۰ پرونده در ماه را رسیدگی می کند که جا دارد از قضات زحمت کش استان تقدیر و تشکر کنم .

حجت الاسلام کثیرلو ادامه داد علت ازدیاد پرونده قضایی طی بررسی های انجام گرفته عمدتا اطلاعات حقوقی کم مردم ،قضات کم دادگستری و رسیدگی طولانی پرونده است .

وی اظهار داشت میانگین رسیدگی به پرونده ها شصت روز است که توانستیم این زمان را به ۴۴ روز کاهش دهیم که از این حیث جز استان های قابل قبول در زمان رسیدگی به پرونده هستیم .

رییس کل دادگستری استان اردبیل از ابراز رضایت در عملکرد الکترونیکی دادگستری استان در رابطه با ابلاغ های الکترونیکی با بیش از ۹۶ درصد خبر داد و افزود عملکرد استان اردبیل در ابلاغ الکترونیکی در کشور رتبه برتر را کسب کرده است .

وی در پایان با بیان این مطلب که تمامی دستگاه های اجرایی چون صداوسیما و اصحاب رسانه در جهت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم در مورد مباحث حقوقی کمک حال دستگاه قضا باشند و دادگستری استان نیز ضمن در نظر گرفتن شماره ۱۲۴ وکیل آنلاین و دفاتر قضایی در تمام شهرها و بخش های استان آماده همکاری و مشارکت های قضایی برای آگاهی بیشتر حقوقی در بین مردم می باشد .

 

کدخبر: 795100 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟