نظارت بر فعالیتها در اولویت است

به گزارش رکنا ازقزوین، محمد حسین فائزی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: در تمدید و ارایه مجوزهای جدید به حوزه رسانه تابع قانون هستیم و مجوزها تنها به افرادی که اهل رسانه بوده و تولید محتوا داشته باشند، ارایه می شود.

وی با بیان اینکه ۶۰ تا ۷۰ درصد آگهی ها باید به روزنامه ها و نشریات محلی اختصاص پیدا کند، گفت: نحوه توزیع آگهی بین رسانه های استان دارای مشکلاتی از قبل بودته که در حال بررسی و تلاش برای حل آن هستیم.

وی با تاکید بر اینکه رسانه ها باید برای تقویت خود و بهره مندی از مخاطبان گسترده از ابزارهای نوین غافل نباشند،اظهار کرد: برگزاری دوره های آموزشی متناسب با نیازها و اقتضائات رسانه و فعالان این بخش نیز در دست پیگیری است.

فائزی به جایگاه خانه مطبوعات برای پیگیری مسایل و مشکلات و مطالبات اهالی رسانه اشاره کرد و گفت: خانه مطبوعات باید مامن و پناهگاهی برای این قشر باشد و به عنوان یک تشکل صنفی از رویکرد سیاسی پرهیز کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی اضافه کرد: در راستای رویکرد تحولی در مجموعه ارشاد بدنبال «حل مسئله» هستیم و بشدت از آمارسازی و تهیه گزارش های شعارگونه خودداری کرده و از هزینه های اضافی در برگزاری همایش و رویدادهای بی نتیجه خودداری خواهیم کرد.

وی بیان کرد: جشنواره مطبوعات هم با همین رویکرد تحولی برگزار شده و دنبال ارائه راه حل برای اصلاح امور هستیم و در این رویداد با برپایی «میز روابط عمومی» بدنبال بیان چالش ها و راهکاری برای بهبود و اصلاح شرایط هستیم.

فائزی در ادامه اظهارداشت: در حل مشکلات جامعه رسانه ای استان حتما باید از فعالان این عرصه استفاده کنیم و در جشنواره مطبوعات نیز امیدواریم آثاری در این حوزه ارائه و بررسی شود.

وی در ادامه افزود: در حمایت از رسانه ها یک برنامه عملی داریم و امیدواریم با برگزاری انتخابات خانه مطبوعات و حضور افراد توانمند و دارای اهلیت بتوان حمایت از خبرنگاران را جدی گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه به حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های قزوین در دوره جدید توجه مناسبی شده است،افزود: در همین راستا اعتبارات شهرستان ها نسبت به گذشته ۲۵ برابر رشد یافته است.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا محرومیت شهرستان ها در برخورداری از اعتبارات، امکانات و زیرساخت های فرهنگی و هنری را کاهش دهیم،افزود: در گذشته تنها حدود پنج درصد اعتبارات فرهنگی استان در شهرستان ها هزینه و مابقی سهم مرکز استان بود اما در حال حاضر رویکرد توزیع اعتبارات فرهنگی عادلانه شده است.

فائزی در ادامه در خصوص پالایش و ارزیابی خبرنگاران هم گفت: در حوزه نشریات بدنبال ساماندهی هستیم تا یک نفر نتواند مجوز چند نشریه را بدون ضابطه دریافت کند و یا خانوادگی وارد شده و برای هر عضو خانواده یک نشریه بگیرد و تخصص لاز مرا نداشته باشد که در این راستا در زمینه تمدید مجوزها نظارت جدی داریم تا حق کسی ضایع نشود.

وی گفت:با این سیاست در سال گذشته تعدادی از کسانی که شرایط لازم را برای دریافت مجوز نشریه نداشتند حذف شدند و رویکرد ما این است اقتصاد رسانه باید برای فعالان این عرصه باشد و کسی که شغل دوم و یا سومش رسانه است از این امتیاز منع شود.

 

لیلا بیگدلی/قزوین

 

 

 

کدخبر: 890882 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟