محمدیه قزوین شهرستان می شود؟ / رفع کمبودهای بهداشتی و درمانی مطالبه مردمی است

به گزارش رکنا ازقزوین؛ نشست مردمی فاطمه محمد بیگی نماینده مجلس شورای اسلامی با حضور بخشدار ، شهردار و اعضای شورای اسلامی محمدیه عصر یکشنبه در مسجد جامع شهر محمدیه و مهرگان برگزارشد.

محمد بیگی افزود: یکی از اقدامات و تصمیمات خوب مجلس بیمه کارگران ساختمانی بود که در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر تحت پوشش قرار دارند که سهم استان قزوین ۱۴ هزار نفر است که در هفته آینده این طرح به تصویب خواهد رسید و کارگران از خدمات بیمه بهره مند می شوند.

وی اظهارداشت: موضوع بیمه مادرانی که هیچگونه بیمه ای نداشتند از دیگر مسائل مهم است که در یک سال گذشته با تصویب کمیسیون بهداشت مجلس بیش از ۶ میلیون نفر بیمه نشده را تحت پوشش قرار دادیم که حدود 1.5 درصد این جمعیت در استان قزوین است.

محمدبیگی اضافه کرد: شرایط پرداخت تسهیلات کم بهره ۲۰ الی ۵۰ میلیون تومانی به بیماران صعب العلاج در حال اجراست و بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبارات این بخش به بیماران پرداخت می شود.

image_2022_11_20-23_13_47_745_855

وی ایجاد صندوق حمایت از بیماری های صعب العلاج را از دیگر خدمات مجلس و دولت برشمرد و گفت: بیش از 5 هزار میلیارد تومان اعتبار برای کمک به بیماران صعب العلاج تصویب شده که امیدواریم بخشی از مشکلات این افراد را حل کند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی به قانون جوانی جمعیت هم اشاره کرد و اظهارداشت: یکی دیگر از اقدامات ماندگار مجلس و دولت خدمتگذار ارائه وام خودرو به بیش از ۱۲۰ هزار نفر از مادرانی است که از سال گذشته دارای فرزند دوم و سوم شدند.

وی از تحویل ۱۸۰۰ واحد مسکونی به خانواده های پر جمعیت و دارای چند فرزند هم خبر داد و گفت: این طرح برای خانواده هایی که  دارای سه تا چهار فرزند هستند نیز اجرا می شود.

محمد بیگی افزود: وام  فرزند آوری یکی دیگر از اقدامات مجلس است که تاکنون بیش از ۲۴۰ هزار نفر از آن بهره مند شده اند واین تسهیلات در دوساله گذشته ۵ برابر شده است

image_2022_11_20-23_13_48_396_Xn9

نیازهای اساسی مردم در مهرگان و محمدیه موضوع بهداشت و درمان است

شهردار محمدیه گفت: یکی از نیازهای اساسی مردم در مهرگان و محمدیه موضوع بهداشت و درمان است و جمعیت ۱۲۰ هزار نفری این شهر محرم از یک بیمارستان است و مردم برای دریافت خدمات درمانی به مرکز استان و یا شهرستان البرز مراجعه کنند که این کمبود باید برطرف شود.

محمد پیری دراین نشست گفت: حل مشکلات محمدیه نیازمند عزم جدی مسئولان استان است زیرا این شهر دومین شهر پر جمعیت استان است اما زیرساختها و امکانات آن در حد بخش است و جوابگوی ساکنان نیست.

وی افزود: ناحیه شهری مهرگان از بخش محمدیه جدا شده و شهرداری محمدیه هیچگونه درآمدی از این منطقه ندارد و عوارضی هم دریافت نمی کند ولی همچنان سالانه بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای نگهداری فضای سبز و جمع آوری زباله های این شهر هزینه می کند.

شهردار محمدیه تصریح کرد: یکی از اقدامات شهرداری محمدیه در مهرگان اجرای فنس کشی کانال مادر بود تا از بروز حوادث ناگوار و غرق شدن افراد جلوگیری شود و برای حفظ جان شهروندان اقدام به این کار شد.

پیری یادآورشد:ایجاد پارکینگ عمومی برای خودروهای سنگین از دیگر اقدامات شهرداری است زیرا تردد این خودروها علاوه بر آسیب زدن به معابر شهری موجب نارضایتی ساکنین نیز شده بود.

شهردار محمدیه اظهارداشت: هرچند چارت سازمانی شهرداری بر اساس خدمات شهری محمدیه تعریف شده اما خدمات رسانی به مجموعه ۵۰۰ هکتاری مهرگان نیز همچنان ادامه دارد.

پیری یادآور شد: بیش از ۲۳ هزار تن آسفالت در محمدیه ریخته شده که برای معابر شهری مهرگان نیز بیش از ۳۰ تن روکش آسفالت پیش بینی شده که بزودی اجرا می شود

لیلا بیگدلی/قزوین

 

کدخبر: 845299 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟