هلدینگ پتروپالایش اصفهان میزبان سی‌وچهارمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید

به گزارش رکنا از اصفهان؛ سی‌وچهارمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان همزمان با روز جهانی کار و کارگر با حضور استاندار و جمعی از مدیران و جامعه کار و کارگر استان دوشنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ به میزبانی هلدینگ پتروپالایش اصفهان برگزار شد.

دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در این آئین ضمن گرامیداشت مقام جامعه کارگری و کارفرمایی، بیان کرد: از همه کسانی که امروز به نام آنها نام‌گذاری شده و کسانی که عظمت کار و جوهره حیات را خالصانه ارج می نهند؛ تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به حضور ارزشمند اهالی رسانه در این آیین، افزود: همچنین از اصحاب قلم و رسانه که در حوزه‌ای فعالیت می‌کنند که مورد قسم واقع شده و تمام تلاش خود را برای امیدآفرینی در جامعه و بیان مطالبات اقشار مختلف از جمله کارگران و کارفرمایان به کار می گیرند کمال تشکر و قدردانی را دارم.

استاندار اصفهان اظهار کرد: سخن از کار که به میان می‌آید به یاد پیامبر اکرم اسلام (ص) و حضرت امیرالمومنین (ع) می‌افتیم که در راستای ترویج این فضا میان مردم کوشش می‌کردند. کار در منظومه فکری یک انسان موحد جایگاه بسیار والایی دارد.

دکتر مرتضوی عنوان کرد: ما نیز به عنوان خادمان مردم باید شرایطی را فراهم کنیم تا این جوهره ارزشمند در جامعه جاری و ساری باشد. به راستی که خدمت به خلق بخش عظیمی از مسیر تکامل حرکت معنوی انسان است.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات جامعه کارگری، اظهار کرد: زمانی می‌توانیم مسائل این حوزه را رفع کنیم که تشکل‌های کارگری و کارفرمایی با دید انصاف برای کاهش و رفع مشکلات راهکار دهند و برای اجرا پای کار بایستند.

استاندار اصفهان ادامه داد: بخشی از مشکلات این حوزه به دلیل عدم توازن و تعادل در بخش‌های مختلف است همچنین مقایسه آفت پیشرفت و کار خالصانه است.

با کمک به حوزه تولید ثروت آفرینی در جامعه ایجاد شود

دکتر مرتضوی متذکر شد: باید تلاش کنیم با کمک به حوزه تولید در همه بخش‌ها، زمینه‌های ثروت آفرینی را در جامعه فراهم کنیم تا پرداخت‌هایی در شأن جامعه تولید داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با هوشیاری و ذکاوتی که در جامعه کارگری وجود دارد و با پشتکار، همدلی و نگاه جامع به مسائل اتفاقات مبارکی در کشور رقم خواهد خورد.

استاندار اصفهان با اشاره به نشست با نمایندگان جامعه کارگری استان، بیان کرد: در این دیدار عنوان کردیم که می‌توانیم بخش قابل توجهی از مشکلات جامعه کارگری را در اصفهانی که به بلوغ تصمیم‌سازی در کشور رسیده؛ رفع کنیم.

دکتر مرتضوی افزود: اصفهان قابلیت و ظرفیت این مهم را دارد که برای کاهش و رفع مشکلات، به سطح ملی راهکار ارائه دهد.

استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت امیدآفرینی در جامعه، گفت: جریان تبلیغات رسانه‌ای در دنیا تلاش می‌کند تا کلوخ خود را گوهر و گوهر ما را به دنیا گردو معرفی کند در این راستا چاره‌ای جز امیدآفرینی و جهاد تبیین نداریم زیرا امید جوهره حرکت در کشور است.

استاندار اصفهان عنوان کرد: باید افتخارات این مملکت را بر مناره‌ها فریاد بزنیم. کارگران، کارفرمایان، مهندسان و خادمان تولید این مرز و بوم برای خلق شرایط ایده‌آل در جامعه از جان و مال خود گذشتند و کشور را از چه شرایطی نجات دادند.

دکتر مرتضوی در خصوص آخرین وضعیت تأسیس بیمارستان میلاد اصفهان، گفت: در سفر رئیس سازمان تأمین اجتماعی به استان توافقی میان شهرداری و سازمان شکل گرفت و کلنگ‌زنی بیمارستان میلاد انجام شد. جمع‌بندی نهایی توافق بین شهرداری و سازمان تأمین اجتماعی هفته آینده انجام و عملیات اجرایی بیمارستان میلاد آغاز خواهد شد.

وی درخصوص جریان زاینده‌رود نیز اظهار کرد: ما زاینده‌رود را برای زیبایی اصفهان نمی‌خواهیم، از صحبت‌ کسانی که اینگونه تصور می‌کنند گلایه‌مند هستیم زیرا حیات تمدن اصفهان در گرو جاری بودن زاینده‌رود است.

استاندار اصفهان افزود: زاینده‌رود امروز همچون خون در رگ‌های این تمدنی ما است. تهدید اول ما در مسئله آب، فرونشست و جبران کاهش سطح آبخوان است که جاری بودن زاینده‌رود را الزامی کرده است.

بومی‌سازی ۹۵درصد تجهیزات در پالایشگاه اصفهان

در ادامه این همایش، دکتر محسن قدیری مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان در سخنانی ضمن تبریک روز جهانی کار و کارگر اظهار کرد: یکی از پدیده‌هایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد آن هستیم، هدایت پروژه‌ها و صنایع توسط جوانان همه این مرز و بوم است و ما امروز در هلدینگ پتروپالایش اصفهان این افتخار را داریم که بیش از ۹۵ درصد آن بومی‌سازی شده است.

وی گفت: رهبر انقلاب فرمودند بزرگ‌ترین مرگ بر آمریکا، کار است و جوهره جمهوری اسلامی ایران کار است چرا که طی این سال‌های پس از انقلاب با تحریم‌های ظالمانه‌ای روبرو بوده‌ایم و این موضوع نشان می‌دهد که با کار می‌توانیم کشور خود را سربلند کنیم.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان افزود: برنامه‌ریزی ما در پالایشگاه اصفهان، توسعه متوازن است که تا شش ماه آینده، همانطور که در سال گذشته بیش از هزار نفر از نخبگان استان را جذب کردیم، امسال نیز در این زمینه اتفاقات خوبی را رقم زدیم.

وی خاطر نشان کرد: این در حالی است که امروز هم با تحریم خارجی و هم با نارسایی‌های داخلی روبرو هستیم. به طور مثال در ۱۶ ماه گذشته تلاش کردیم بیش از هزار کارگر را در خانه‌های سازمانی ساکن نموده و بیش از ۹۰۰ نفر که تحصیل کرده بودند و مشکلات اداری داشتند موانع را برای آن‌ها رفعب کردیم.

قدیری تصریح کرد: ما تا افق ۱۴۰۵ با برنامه‌ریزی‌های دقیق و استراتژیکی که انجام داده‌ایم ۲۰۰ مدیر خوب و ممتاز را به کشور تحویل خواهیم داد. در زمینه‌های دیگر نیز فعالیت‌های متنوعی نظیر فروش اوراق و…. در زمینه مهار تورم و جذب نقدینگی اتفاقات خوبی را رقم خواهیم زد تا در زمینه‌های فعالیتمان بتوانیم منویات رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور محترم و دیگر مدیران کشور را پیاده‌سازی کنیم.

وی تأکید کرد: امیدواریم همه ما در زمینه پیاده‌سازی و اجرای برنامه‌هایی که موجب سربلندی کشور می‌شود بیش از قبل موفق شویم.

امنیت شغلی دغدغه کارگران است

در ابتدای این مراسم، میثم مداحی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان ضمن تبریک هفته کار و کارگر در سخنانی اظهار کرد: امروزه مسائل مختلفی در جامعه کارگری کشور وجود دارد که این موارد در حال پیگیری است. یکی از موضوعاتی که دغدغه امروز کارگران است موضوع امنیت شغلی است.

وی گفت: بر اساس اصل سه‌جانبه‌گرایی، دولت در حال تلاش برای تحقق این امر است که در این راستا دولت به‌دنبال اصلاح برخی از قوانین کار است. از سوی دیگر بالغ بر ۳۴هزار بازرسی موردی و ادواری از سوی اداره کار و رفاه اجتماعی استان از مجموعه کار و تولید استان انجام شده است که این آمار بسیار قابل توجه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: یکی از پارامترهای مهم برای ایجاد امنیت کار، اصلاح قراردادهای جامعه کارگری است که این موضوع نیز در حال پیگیری است. همچنین موضوع پیگیری دعاوی کارگر و کارفرما نیز در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال پیگیری است و بنا داریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تعداد دعاوی را به کمترین میزان ممکن برسیم.

مداحی تصریح کرد: تشکل‌ها با تخصصی که دارند می‌توانند در نقش کانون همگرایی ملی، واسط بین دولت و مجموعه‌های کارگری باشند. تشکل‌های کارگری با بصیرت در حال انجام مأموریت خود یعنی کار و تولید هستند که از همین جا باید از همه این عزیزان تشکر کنیم.

گفتنی است؛ در پایان این نشست از منتخبین جشنواره امتنان از جامعه کار و تولید (کارگر ، گروه کار و واحد نمونه) استان با حضور استاندار اصفهان تجلیل شد.

بهمن راعی/ اصفهان

کدخبر: 889470 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟