موفقیت ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در استان چهارمحال وبختیاری
وح اله سعیدی،گفت: در سال زراعی ۱۴۰۱ /۱۴۰۲ بیش از ۱۵۰ هکتار از اراضی به کشت کلزا اختصاص یافت وبا انتخاب رقم مناسب وتاریخ کاشت الحمدالله هم اکنون ۱۰۰ درصد اراضی مذکور از سطح سبز خوبی برخوردار است وعلی رغم سرمای شدید در سال گذشته دچار سرمازدگی نشده است.
سعیدی،با اشاره به اینکه،در استان از اراقام نپتون وهیدرومل وهمچنین رقم نیما که تولید کشورمان می باشد استفاده شده است افزود: از مزایای ارقام مذکور مقاوم بودن به سرما وعملکرد بالا می باشد .
وی،اظهارکرد: پیش بینی می شود بیش از ۴۰۰ تن دانه کلزا از این سطح برداشت شود که رعایت تاریخ کشت مناسب که در استان در مناطق سردسیر نهایتا تا ۲۵ شهریور ماه ودر مناطق معتدل تا ۱۰ مهرماه انجام شد وهچنین آبیاری مناسب وبه موقع شاهد محصول با عملکرد و کیفیت بالا خواهیم بود.
وی،با بیان اینکه، این دانه گیاهی به دلیل کیفیت، کمیت و سازگاری به شرایط محیطی مختلف در استان قابلیت کشت دارد افزود: کلزا می‌تواند در تناوب با زراعت غلات قرار گرفته و از تراکم بیماری‌ها، آفات و علف‌های هرز بکاهد و باعث افزایش عملکرد دانه این محصولات شود.
همچنین،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بروجن گفت: بیش از ۷۰ درصد کشت کلزا در استان به شهرستان بروجن با بیش از یکصد هکتار اختصاص دارد که از این میزان ۶۲ هکتار در بخش بلداجی کشت شده است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: توزیع بذور اصلاح شده،اختصاص کودهای یارانه ای ومعرفی جهت دریافت تسهیلات خرید کارنده از حمایت هایی است که جهاد کشاورزی به کلزا کاران اختصاص داد.

مصیبی دهکردی - چهارمحال و بختیاری 

کدخبر: 889053 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟