آیین کلنگ زنی مجتمع احیا مستقیم فولادسازی و ریخته گری فولاد اکسین خوزستان

به گزارش خبرنگار رکنا از خوزستان؛ مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در آیین شروع عملیات اجرایی این طرح گفت: برای اجرای طرح در مدت ۳۶ ماه ، ۱/۲ میلیون تُن اسلب و یک میلیون ۷۶۰هزار تُن آهن اسفنجی به ظرفیت تولید این شرکت فولادی افزوده خواهد شد.

دکتر علی محمدی میزان سرمایه گذاری در این طرح فولادی را ۵۰۰ میلیون یورو بیان کرد و افزود: با اجرای این طرح زیربنایی ، زنجیره فولادسازی در شرکت فولاد اکسین تکمیل خواهد شد و یک هزار فرصت شغلی جدید در این شرکت فراهم می‌شود.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به اینکه این شرکت هم اکنون با ظرفیت اسمی یک میلیون و ۵۰هزار تُن ، ۷۰۰ هزارتُن فولاد در سال تولید می‌کند افزود: بخش مهمی از تولیدات این شرکت در صنایع نفت و گاز کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محمدی، شرکت فولاداکسین خوزستان را مولود انقلاب اسلامی که به دست توانمند نیروهای متخصصان متعهد کشور راه‌اندازی شد دانست و ابراز امیدواری کرد با بهره برداری از واحدهای جدید فولادسازی و ریخته‌گری در سه سال آینده، اهداف سهامداران این شرکت در رشد تولید محقق شود.

وی با تبریک هفته کار و کارگر و کسانی که در سنگر تولید برای سرافرازی کشور تلاش می‌کنند اظهار داشت: برای تامین مواد اولیه این شرکت فولادی، به مواد اولیه نیاز داریم که در این راستا باید فولاد تولید کنیم تا به رشد تولید مورد نظر برسیم. این واحد صنعتی در تولید محصولات استراتژیک کشور نقش به‌سزایی دارد و در پروژه‌های بزرگ از جمله خط لوله گوره به جاسک به خوبی نقش آفرینی کرد.

دکتر محمدی افزود: این واحد تولیدی از جمله شرکت های سرآمد در صنعت فولاد کشور است که در سالیان گذشته علاوه بر بومی‌سازی محصولات فولادی راهبردی و تولید انبوه ورق های خاص در ابر پروژه های ملی مرتبط با حوزه نفت و گاز ایفای نقش کرده است.

وی با اشاره به نام گذاری امسال با عنوان مهار تورم و رشد تولید از سوی مقام معظم رهبری گفت: این دستاوردها نتیجه تلاش جهادگرانه متخصصان جوان این شرکت بوده که در سخت‌ترین شرایط تحریمی به وجود آمده است.

مجتبی یوسفی از نمایندگان مردم اهواز، کارون، حمیدیه و باوی در مجلس شورای اسلامی تولید ۳۰ میلیون تُن فولاد را افتخاری برای کشور دانست و افزود:چنانچه زنجیره تولید و ارزش در این شرکت کامل شود از خام‌فروشی جلوگیری خواهد شد.

وی بر استفاده از مدیران پاک دست و توانمند در صنعت فولاد با هدف افزایش بهره‌وری و جلوگیری از حیف و میل تاکید کرد.

شرکت فولاد اکسین خوزستان تولیدکننده انواع ورق‌های فولادی عریض و آلیاژی خاص با استحکام بالا است که با استفاده از فناوری های خاص صنعت فولاد کشور تأمین نیازهای صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و دریایی است.

۴۰ درصد از سهام فولاد اکسین متعلق به گروه ملی صنعتی فولاد ایران از شرکت‌های زیرمجموعه بانک ملی، ۳۰ درصد متعلق به شستا از زیر مجموعه تامین اجتماعی و ۳۰ درصد دیگر از سهام این شرکت متعلق به صندوق بازنشستگی کشوری است.

خوزستان قطب دوم صنعت فولاد کشور پس از استان اصفهان است.شرکت فولاد خوزستان، گروه ملی صنعتی فولاد ایران و فولاد اکسین از مهمترین شرکت‌های فولادی خوزستان هستند.

کدخبر: 888287 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟