برخورد با هرگونه گران فروشی گوشت مرغ

به گزارش رکنا از لرستان؛ سیروس ابراهیمی در حاشیه برگزاری جلسه تنظیم بازار با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مهم ما کنترل بازار و توزیع کالا با قیمت مناسب است، عنوان کرد: در دهه اول اسفند ماه سال گذشته جوجه ریزی در کشور به دلیل افزایش قیمت جوجه یک روزه و نهاده‌های دامی در کشور کاهش پیدا کرد، اما در استان با تدابیر جهاد کشاورزی و تنظیم بازار جوجه ریزی به اندازه مصرف استان انجام شد.

وی بیان کرد: اما بخشی از مرغ تولید شده در استان به دیگر استان‌ها جا به جا شد و همین امر باعث شد تامین مرغ در مقطعی با مشکل مواجه باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان با اشاره به اینکه ما تنها استانی بودیم که تا دو هفته پیش مرغ به قیمت۶۳ هزار تومان عرضه می‌شد، گفت: در حال حاضر هم مرغ به دستور سرپرست وزارت جهاد کشاورزی ۶۸ هزار تومان عرضه می‌شود، در حالی که قیمت مرغ در استان‌های دیگر بیشتر از این رقم است.

ابراهیمی تاکید کرد: قیمت مرغ در حال ۶۸ هزار تومان است و با گران‌فروشی برخورد می‌شود، اما برای مقابله به گران‌فروشی و کنترل بازار نیازمند همکاری مردم هستیم.

وی بیان کرد: مردم تخلفات را از طریق شماره ۱۲۴ و ۳۱۳۳ همچنین گشت‌های نظارتی گزارش کنند.

معاون اقتصادی استانداری لرستان تاکید کرد: تلاش می‌کنیم ما یحتاج‌مورد نیار مردم به موقع تامین و توزیع شود، در همین راستا توزیع کالاها از طریق چند سامانه الکترونیکی انجام می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه سامانه کابوک برای توزیع کالاهای اساسی است، خاطرنشان کرد: در صورتی که با کمبودی در حوزه توزیع کالاهای اساسی مواجه شویم، از طریق این سامانه توزیع کالا را انجام می‌دهیم.

به گفته وی در سامانه کابوک کالا از مبدا تا مقصد رصد و کنترل می‌شود.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 888013 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟