«نشان دار کردن» بیماران خاص و صعب العلاج هدف اصلی بیمه سلامت است

به گزارش رکنا از لرستان؛ دکتر محسن اسدبیگی،در پنجمین جلسه کارگروه صندوق بیماران خاص و صعب العلاج که با حضور دکتر دلفان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و اعضای این کارگروه در سالن جلسات علوم پزشکی استان برگزار شد، گفت: هدف اصلی بیمه سلامت در اجرای طرح صندوق بیماران خاص و صعب العلاج علاوه بر پرداخت هزینه درمان بیماران «نشان دار کردن یا ثبت نام» آنها می باشد.

وی ادامه داد: در صورت «نشان دار کردن یا ثبت نام» بیماران خاص و صعب العلاج،این بیماران با مراجعه به مراکز دولتی دانشگاهی هزینه درمان آنها به صورت فرانشیز پرداخت خواهد شد و دیگر نیاز به ارائه فاکتور و دریافت هزینه ندارند.

مدیرکل بیمه سلامت استان لرستان با اشاره به اینکه ۱۶ هزار و ۷۳۲ بیمار خاص و صعب العلاج تا به حال نشان داده شده‌اند، افزود: از ابتدای اجرای طرح صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در استان جهت پرداخت هزینه درمان موضوع نشاندار کردن این بیماران در دستور کار قرار گرفته و جهت ارائه خدمات بهتر به آنها تا به حال ۱۶ هزار و ۷۳۲ نفر نشان دار شده است.

دکتر اسدبیگی اضافه کرد: این تعداد بیمار نشان دار در استان با توجه به شناسایی خوبی که صورت گرفته نسبت به نرم کشوری قابل قبول است.

وی با اشاره به پرداخت هزینه به بیماران خاص و صعب‌العلاج یادآور شد: در بحث بستری تا به حال از یک هزار و ۷۵۱ پرونده ثبت سیستمی مبلغی بالغ بر ۹۶ میلیارد و ۳۹۱ میلیون و ۸۴۹ هزار ریال و در بحث سرپایی هم با تعداد ۱۸ هزار و ۹۵۸ بار مراجعه هزینه ای از سهم صندوق بیماران خاص و صعب العلاج چیزی حدود ۲۱ میلیارد و ۸۴۶ میلیون و ۱۰۶ هزار ریال پرداخت شده است.

وی با اشاره به موفقیت لرستان در اجرای طرح صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج گفت: تا به حال ۳ هزار و ۱۶ پرونده پذیرش شده که ۲ هزار و ۶۸۱ پرونده رسیدگی و یک یک هزار و ۷۵۲ پرونده هم ثبت سیستم گردیده است.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 887720 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟