برگزاری چهارمین کارگروه استانی صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج لرستان

به گزارش رکنا از لرستان ؛ در این نشست دکتر طهماسب نظری از ثبت پنج هزار پرونده بیماران خاص که متقاضی استفاده از تسهیلات بانکی اند ؛ اشاره کرد و گفت : از این تعداد متقاضی ، تعداد ۳۱۵۰ پرونده از طریق سامانه به بانک معرفی شده اند و ۱۸۵۰ پرونده نیز تکمیل شده است که بر اساس دستورالعمل ها ، قادر به معرفی به بانک نیستیم ؛ زیرا فعلا مجوزی برای پرداخت وام وجود ندارد .

وی افزود : خوشبختانه امسال اعتبارات خوبی به این امر اختصاص یافته که اعتبار تخصیصی آن ۴۱۶ میلیارد تومان می باشد و بخشی از آن نیز توسط بانک های عامل که مشکلی در پرداخت نداشتند ؛ به بیماران خاص و صعب العلاج استان پرداخت گردیده که مقام چهارم کشوری را از نظر پرداخت این تسهیلات بانکی را ، دارا هستیم .

در ادامه دکتر اسد بیگی رئیس بیمه سلامت استان گزارش جامعی از اقدامات صورت گرفته ارائه داد و گفت : تا امروز ۲۰۱۶ پرونده پذیرش شده که از این تعداد ، ۱۴۷۹ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته و ۹۴۹ مورد هم ثبت سیستم شده است .  

وی در مورد آمار صندوق بیماران خاص و صعب العلاج افزود : تعداد بیماران صعب العلاج نشان دار ۱۶ هزار و ۱۹۵ مورد می باشد که ضمن برگزاری چهارمین کارگروه با حضور اعضا ، تعداد جلسات کمیته استانی را ، نیز ۲۶ جلسه عنوان کرد و تعداد بیماران خاص استان را هم ۱۸ هزار و ۱۷ نفر تا امروز دانست .

 دکتر اسد بیگی از واگذاری نشان دار کردن و واگذاری  رسیدگی اسناد بیماران خاص و صعب العلاج سازمان های بیمه گر به سازمان مربوطه را اقداماتی مهم دانست که بهتر است جز پیشنهادات و مصوبات این جلسه باشد ؛ زیرا حجم کارها و تعداد مراجعه کنندگان به بیمه سلامت زیاد است ؛ به طوری که خدمات سلامت شامل این طرح در استان ، از ۹ خدمت به ۵۰ خدمت افزایش یافته است .

 وی گفت : با وجود حجم کارها ، تا دیماه کل بدهی های دارویی و تجهیزات بیمه ای ، به بیمارستان ها پرداخت شده است .

 دکتر طاهری کلانی در جمع بندی مطالب بیان شده ، اظهار داشت : تجهیزات و وسایل بهداشتی جز ملزومات باشد و اگر مقدور است ؛ بیمارستان ها اقدام به تامین پروتزها و دیگر تجهیزات مورد نیاز بیماران خاص و صعب العلاج نمایند تا در راستای کمک به این عزیزان ، قدم خیری برداشته شود و طی جلسه ای با معاونت درمان دانشگاه ، این مباحث مورد بررسی قرار گیرد .  

 بررسی خدمات تخصصی ، تشکیل بانک اطلاعاتی جمعیت و گروه هدف ، ثبت اقدامات دریافتی در یک سامانه جامع به منظور جلوگیری از همپوشانی و توجه به وضعیت مالی و شرایط خاص بیمارانی که تمکین مالی ندارند ؛ از جمله دیگر مواردی بود که در این کارگروه مطرح گردید و پیشنهادات لازم بیان شد .  

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 873135 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟